Teaching of natural sciences in schools with the help of food investigation experiments
Experiments are of primary importance in the teaching of scienctific knowledge. In our experience, it is a welcome sight for students if the subjects of the experiments are substances well known to them, in this case, different foodstuffs. Once again, 10 simple experiments of physical, chemical and...
Elmentve itt :
Szerzők: |
Tiszáné Kósa Eszter Imola Szabó S. András Szabó Gergely Levente Izsák Margit Bozi János |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft.
Budapest
2017
|
Sorozat: | Élelmiszervizsgálati közlemények
63 No. 1 |
Kulcsszavak: | Természettudományos nevelés, Élelmiszervizsgálat - középiskola, Kémia tanítása - középiskola, Fizika tanítása - középiskola, Biológia tanítása - középiskola, Élelmiszervizsgálat - általános iskola, Kémia tanítása - általános iskola, Fizika tanítása - általános iskola, Biológia tanítása - általános iskola, Élelmiszerbiológia, Élelmiszerfizika, Élelmiszerkémia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/79137 |
Hasonló tételek
-
Education of natural science in schools with help of experiments of food investigations
Szerző: Izsák Margit, et al.
Megjelent: (2016) -
Teaching chemistry, biology and physics with the help of food analytical experiments
Szerző: Bozi János, et al.
Megjelent: (2016) -
Experiments of food investigations in the education of high school students
Szerző: Szabó Gergely Levente, et al.
Megjelent: (2017) -
Általános- és középiskolás diákok kémia- és fizikaoktatása élelmiszer-vizsgálati kísérletek segítségével = Teaching of chemistry and physics in elementary and high schools with help of food science experiments
Szerző: Szabó S. András, et al.
Megjelent: (2015) -
Applications of SRD-method in horticultural and food sciences
Szerző: Boros Ildikó Fruzsina, et al.
Megjelent: (2017)