Teaching of natural sciences in schools with the help of food investigation experiments

Experiments are of primary importance in the teaching of scienctific knowledge. In our experience, it is a welcome sight for students if the subjects of the experiments are substances well known to them, in this case, different foodstuffs. Once again, 10 simple experiments of physical, chemical and...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Tiszáné Kósa Eszter Imola
Szabó S. András
Szabó Gergely Levente
Izsák Margit
Bozi János
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft. Budapest 2017
Sorozat:Élelmiszervizsgálati közlemények 63 No. 1
Kulcsszavak:Természettudományos nevelés, Élelmiszervizsgálat - középiskola, Kémia tanítása - középiskola, Fizika tanítása - középiskola, Biológia tanítása - középiskola, Élelmiszervizsgálat - általános iskola, Kémia tanítása - általános iskola, Fizika tanítása - általános iskola, Biológia tanítása - általános iskola, Élelmiszerbiológia, Élelmiszerfizika, Élelmiszerkémia
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/79137
LEADER 02496nab a2200277 i 4500
001 acta79137
005 20230826081804.0
008 230707s2017 hu o 0|| eng d
022 |a 0422-9576 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a eng 
100 2 |a Tiszáné Kósa Eszter Imola 
245 1 0 |a Teaching of natural sciences in schools with the help of food investigation experiments  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Tiszáné Kósa Eszter Imola 
260 |a WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft.  |b Budapest  |c 2017 
300 |a 1460-1464 
490 0 |a Élelmiszervizsgálati közlemények  |v 63 No. 1 
520 3 |a Experiments are of primary importance in the teaching of scienctific knowledge. In our experience, it is a welcome sight for students if the subjects of the experiments are substances well known to them, in this case, different foodstuffs. Once again, 10 simple experiments of physical, chemical and biological character are described in the following topics: color development and pH value, masking of taste recognition, reaction of egg whites with salt and lemon juice, identification of glucose and sucrose, preparation of effervescent powder, determination of the fat content of milk, xanthoproteic reaction, wavelength-determination with cheese in a microwave oven, cooking in a pressure cooker (Kukta pot), detection of carotenoids. Foodstuffs used in the measurements and experiments are: carrots, cheese, citric acid, egg whites, glucose, lemon juice, milk, powdered sugar, raspberry syrup, red beet juice, red wine, sodium bicarbonate, table salt, tartaric acid. 
650 4 |a Műszaki és technológiai tudományok 
650 4 |a Egyéb műszaki tudományok és technológiák 
650 4 |a Élelmiszer és italfélék 
695 |a Természettudományos nevelés, Élelmiszervizsgálat - középiskola, Kémia tanítása - középiskola, Fizika tanítása - középiskola, Biológia tanítása - középiskola, Élelmiszervizsgálat - általános iskola, Kémia tanítása - általános iskola, Fizika tanítása - általános iskola, Biológia tanítása - általános iskola, Élelmiszerbiológia, Élelmiszerfizika, Élelmiszerkémia 
700 0 1 |a Szabó S. András  |e aut 
700 0 1 |a Szabó Gergely Levente  |e aut 
700 0 1 |a Izsák Margit  |e aut 
700 0 1 |a Bozi János  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/79137/1/elelmiszervizsgalati_kozlemenyek_2017_01_1460-1464.pdf  |z Dokumentum-elérés