Természettudományos oktatás az iskolában élelmiszer-vizsgálati kísérletek segítségével
A természettudományos ismeretek oktatásában a kísérleteknek meghatározó a jelentősége. A diákok pedig - úgy tapasztaltuk - nagyon szívesen veszik, ha a kísérletek tárgya egy számukra is jól ismert anyag, jelen esetben valamilyen élelmiszer. Ismét tíz egyszerű, fizikai, kémiai és biológiai jellegű kí...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft.
Budapest
2017
|
Sorozat: | Élelmiszervizsgálati közlemények
63 No. 1 |
Kulcsszavak: | Természettudományos nevelés, Élelmiszervizsgálat - középiskola, Kémia tanítása - középiskola, Fizika tanítása - középiskola, Biológia tanítása - középiskola, Élelmiszervizsgálat - általános iskola, Kémia tanítása - általános iskola, Fizika tanítása - általános iskola, Biológia tanítása - általános iskola, Élelmiszerbiológia, Élelmiszerfizika, Élelmiszerkémia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/79136 |
Tartalmi kivonat: | A természettudományos ismeretek oktatásában a kísérleteknek meghatározó a jelentősége. A diákok pedig - úgy tapasztaltuk - nagyon szívesen veszik, ha a kísérletek tárgya egy számukra is jól ismert anyag, jelen esetben valamilyen élelmiszer. Ismét tíz egyszerű, fizikai, kémiai és biológiai jellegű kísérletet írunk le a következő témakörökben: színkialakulás és pH-érték, ízfelismerés elfedése, tojásfehérje reakciója sóval és citromlével, szőlőcukor és porcukor azonosítása, pezsgőpor készítés, tej zsírtartalmának mérése, xantoprotein reakció, sajtolvasztás mikrohullámú sütőben, főzés kukta fazékban, karotinoidok kimutatása. A vizsgálatok illetve a kísérletek során felhasznált élelmiszerek: céklalé, citromsav, málnaszörp, szódabikarbóna, vörösbor, tojásfehérje, konyhasó, citromlé, szőlőcukor, porcukor, borkősav, tej, sajt, sárgarépa. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 1452-1458 |
ISSN: | 0422-9576 |