Természettudományos oktatás az iskolában élelmiszer-vizsgálati kísérletek segítségével

A természettudományos ismeretek oktatásában a kísérleteknek meghatározó a jelentősége. A diákok pedig - úgy tapasztaltuk - nagyon szívesen veszik, ha a kísérletek tárgya egy számukra is jól ismert anyag, jelen esetben valamilyen élelmiszer. Ismét tíz egyszerű, fizikai, kémiai és biológiai jellegű kí...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Tiszáné Kósa Eszter Imola
Szabó S. András
Szabó Gergely Levente
Izsák Margit
Bozi János
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft. Budapest 2017
Sorozat:Élelmiszervizsgálati közlemények 63 No. 1
Kulcsszavak:Természettudományos nevelés, Élelmiszervizsgálat - középiskola, Kémia tanítása - középiskola, Fizika tanítása - középiskola, Biológia tanítása - középiskola, Élelmiszervizsgálat - általános iskola, Kémia tanítása - általános iskola, Fizika tanítása - általános iskola, Biológia tanítása - általános iskola, Élelmiszerbiológia, Élelmiszerfizika, Élelmiszerkémia
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/79136
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A természettudományos ismeretek oktatásában a kísérleteknek meghatározó a jelentősége. A diákok pedig - úgy tapasztaltuk - nagyon szívesen veszik, ha a kísérletek tárgya egy számukra is jól ismert anyag, jelen esetben valamilyen élelmiszer. Ismét tíz egyszerű, fizikai, kémiai és biológiai jellegű kísérletet írunk le a következő témakörökben: színkialakulás és pH-érték, ízfelismerés elfedése, tojásfehérje reakciója sóval és citromlével, szőlőcukor és porcukor azonosítása, pezsgőpor készítés, tej zsírtartalmának mérése, xantoprotein reakció, sajtolvasztás mikrohullámú sütőben, főzés kukta fazékban, karotinoidok kimutatása. A vizsgálatok illetve a kísérletek során felhasznált élelmiszerek: céklalé, citromsav, málnaszörp, szódabikarbóna, vörösbor, tojásfehérje, konyhasó, citromlé, szőlőcukor, porcukor, borkősav, tej, sajt, sárgarépa.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:1452-1458
ISSN:0422-9576