Teaching of natural sciences in schools with the help of food investigation experiments
Experiments are of primary importance in the teaching of scienctific knowledge. In our experience, it is a welcome sight for students if the subjects of the experiments are substances well known to them, in this case, different foodstuffs. Once again, 10 simple experiments of physical, chemical and...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft.
Budapest
2017
|
Sorozat: | Élelmiszervizsgálati közlemények
63 No. 1 |
Kulcsszavak: | Természettudományos nevelés, Élelmiszervizsgálat - középiskola, Kémia tanítása - középiskola, Fizika tanítása - középiskola, Biológia tanítása - középiskola, Élelmiszervizsgálat - általános iskola, Kémia tanítása - általános iskola, Fizika tanítása - általános iskola, Biológia tanítása - általános iskola, Élelmiszerbiológia, Élelmiszerfizika, Élelmiszerkémia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/79137 |
Tartalmi kivonat: | Experiments are of primary importance in the teaching of scienctific knowledge. In our experience, it is a welcome sight for students if the subjects of the experiments are substances well known to them, in this case, different foodstuffs. Once again, 10 simple experiments of physical, chemical and biological character are described in the following topics: color development and pH value, masking of taste recognition, reaction of egg whites with salt and lemon juice, identification of glucose and sucrose, preparation of effervescent powder, determination of the fat content of milk, xanthoproteic reaction, wavelength-determination with cheese in a microwave oven, cooking in a pressure cooker (Kukta pot), detection of carotenoids. Foodstuffs used in the measurements and experiments are: carrots, cheese, citric acid, egg whites, glucose, lemon juice, milk, powdered sugar, raspberry syrup, red beet juice, red wine, sodium bicarbonate, table salt, tartaric acid. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 1460-1464 |
ISSN: | 0422-9576 |