Online viselkedésalapú hirdetés rövid szisztematikus szakirodalmi /

A technológia fejlődésével korábban nem látott pontosságú online hirdetési célzásra nyílt lehetőségünk. Ezzel azonban a fogyasztók reklámok iránti attitűdje is változásnak indult, olyan jelenségeket előtérbe hozva, mint az észlelt személyre szabottság és annak következményei, valamint a személyes ad...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Sikó Beáta
Testületi szerző: Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Szeged 2023
Sorozat:Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra
Kulcsszavak:Marketing
Tárgyszavak:
doi:10.62561/EMOK-2023-22

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/84785
LEADER 03332naa a2200253 i 4500
001 acta84785
005 20240513085926.0
008 240503s2023 hu o 100 hun d
020 |a 978-963-306-960-8 
024 7 |a 10.62561/EMOK-2023-22  |2 doi 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Sikó Beáta 
245 1 0 |a Online viselkedésalapú hirdetés  |h [elektronikus dokumentum] :  |b rövid szisztematikus szakirodalmi /  |c  Sikó Beáta 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar  |b Szeged  |c 2023 
300 |a 279-288 
490 0 |a Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra 
520 3 |a A technológia fejlődésével korábban nem látott pontosságú online hirdetési célzásra nyílt lehetőségünk. Ezzel azonban a fogyasztók reklámok iránti attitűdje is változásnak indult, olyan jelenségeket előtérbe hozva, mint az észlelt személyre szabottság és annak következményei, valamint a személyes adatok védelme iránti fokozódó fogyasztói igény. Annak ellenére, hogy nemzetközi szinten folyamatos kutatások zajlanak a perszonalizált hirdetésekről, még mindig nincsen átfogó és koherens ismeretünk a viselkedésalapú hirdetésekről. Ezt a rést igyekszik pótolni a tanulmány a SPAR-4-SLR protokoll és a TCCM keretrendszer felhasználásával készült szisztematikus irodalmi áttekintés segítségével. A tanulmányban az elmúlt 6 év 26 legmagasabb minőségű nemzetközi cikke került kiértékelésre, figyelembe véve a felhasznált elméleteket, kontextusokat, változókat és módszertanokat, hogy megválaszolhassuk azokat a kérdéseket, hogy mit tudunk a viselkedésalapú hirdetésről, hogyan szereztük meg ezt a tudást és milyen irányba kellene haladnia a kutatásnak ezen a területen. A jelenlegi szakirodalom áttekintése mellett azonosításra kerültek lehetséges jövőbeli kutatási irányok is. The advancements in technology have enabled unprecedented accuracy in targeted advertising. However, this has also brought about changes in consumer attitudes towards advertising, highlighting phenomena such as perceived personalization and its consequences, as well as increasing consumer demand for the protection of personal data. Despite ongoing research on personalized advertising, there remains a lack of common understanding and comprehensive knowledge of behavioral advertising. This study sought to address this gap by conducting a systematic literature review using the SPAR-4-SLR protocol and the TCCM organizing framework. 26 high-quality research articles from the past 6 years were evaluated based on their theories, contexts, constructs, and methodologies to answer questions about what and how we know about behavioral advertising and where should research on it be heading. Besides providing an overview of the current literature on the topic, this review identified gaps and future research directions. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Marketing 
711 |a Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia  |c Szeged  |d 2023. augusztus 23-25. 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/84785/1/reziliens_marketing_2023_279-288.pdf  |z Dokumentum-elérés