Autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek óvodai nevelése
Jelen tanulmány szakirodalmi kutatómunka alapján és az autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek óvodai együttnevelésének gyakorlatát feltáró empirikus vizsgálatra építve nyújt betekintést a nemzetközi és hazai kutatási eredményekbe, továbbá módszertani ötleteket ismertet az autizmussal élő gyermekek...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
61 No. 2 |
Kulcsszavak: | Óvodai nevelés - módszer, Autizmus - gyermekkor |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74826 |
Tartalmi kivonat: | Jelen tanulmány szakirodalmi kutatómunka alapján és az autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek óvodai együttnevelésének gyakorlatát feltáró empirikus vizsgálatra építve nyújt betekintést a nemzetközi és hazai kutatási eredményekbe, továbbá módszertani ötleteket ismertet az autizmussal élő gyermekek inkluzív szemléletű óvodai neveléséről. Ráirányítja a figyelmet óvodai fejlesztésük tudatosságára. Magyarországon az autizmussal élő gyermekek – diagnózisuk alapján − sajátos nevelési igényű státuszúak, és tüneteik összetettségéből adódóan különleges bánásmódot igényelnek. Így óvodai ellátásuk az óvodapedagógusoktól specifikus megértést és megközelítést kíván meg. A téma jelentőségét mutatja, hogy a statisztikai adatok szerint az integrált óvodai nevelésben részt vevő, autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek száma növekvő tendenciát mutat. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 5-29 |
ISSN: | 2063-3734 |