Autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek óvodai nevelése

Jelen tanulmány szakirodalmi kutatómunka alapján és az autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek óvodai együttnevelésének gyakorlatát feltáró empirikus vizsgálatra építve nyújt betekintést a nemzetközi és hazai kutatási eredményekbe, továbbá módszertani ötleteket ismertet az autizmussal élő gyermekek...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Krisztina
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Módszertani közlemények 61 No. 2
Kulcsszavak:Óvodai nevelés - módszer, Autizmus - gyermekkor
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74826
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Jelen tanulmány szakirodalmi kutatómunka alapján és az autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek óvodai együttnevelésének gyakorlatát feltáró empirikus vizsgálatra építve nyújt betekintést a nemzetközi és hazai kutatási eredményekbe, továbbá módszertani ötleteket ismertet az autizmussal élő gyermekek inkluzív szemléletű óvodai neveléséről. Ráirányítja a figyelmet óvodai fejlesztésük tudatosságára. Magyarországon az autizmussal élő gyermekek – diagnózisuk alapján − sajátos nevelési igényű státuszúak, és tüneteik összetettségéből adódóan különleges bánásmódot igényelnek. Így óvodai ellátásuk az óvodapedagógusoktól specifikus megértést és megközelítést kíván meg. A téma jelentőségét mutatja, hogy a statisztikai adatok szerint az integrált óvodai nevelésben részt vevő, autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek száma növekvő tendenciát mutat.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:5-29
ISSN:2063-3734