Szókincsfejlesztő drámajátékok a kisgyermekkori idegennyelv-oktatásban

I strongly believe that with the help of drama pedagogy we can make our lessons much more enjoyable and - what is more important - more efficient Teaching of a foreign language in the first two years of elementary school is focused on the primary language skills: listening and speaking. Student don’...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tóth Orsolya
Testületi szerző: Hagyományok és újítások a köznevelésben és a gyakorlati képzésben - Vezető pedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciája (2016)(Szekszárd)
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2017
Sorozat:Módszertani közlemények 57 No. 2
Kulcsszavak:Angol nyelv tanítása - gyerekeknek, Drámapedagógia, Szókincs - angol nyelv tanulása
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/49811
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:I strongly believe that with the help of drama pedagogy we can make our lessons much more enjoyable and - what is more important - more efficient Teaching of a foreign language in the first two years of elementary school is focused on the primary language skills: listening and speaking. Student don’t read or write. In these years the emphasis of language teaching is on expanding vocabulary. As a result of the characteristics of this age simple drama games can be used in many ways to develop student’s vocabulary. I wanted to show three of the countless possibilities with some variations. The shown activities can be useful at the stage of the practice first of all.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:1-7
ISBN:2063-3734