Vizualitás az egyetemi matematika oktatásban

A mai egyetemista korosztály egyre inkább a vizuális élmények világában él. Tapasztaljuk, hogy a hagyományos oktatási módszerek és a hosszú szövegezésű jegyzetek már nem illeszkednek a hallgatók tanulási szokásaihoz. Elképzelésünk szerint a hatékonyabb oktatáshoz a feladatok megoldásában a vizualitá...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Tekeli Miklós
Fülöp Vanda
Testületi szerző: Informatika, Fizika, Matematika Konferencia
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: John von Neumann University Kecskemét 2024
Sorozat:INFIMUM 2024
Tárgyszavak:
mtmt:35419721
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/34740
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A mai egyetemista korosztály egyre inkább a vizuális élmények világában él. Tapasztaljuk, hogy a hagyományos oktatási módszerek és a hosszú szövegezésű jegyzetek már nem illeszkednek a hallgatók tanulási szokásaihoz. Elképzelésünk szerint a hatékonyabb oktatáshoz a feladatok megoldásában a vizualitást, ábrák megjelenítését kell előtérbe helyezni. A látványos, dinamikus segédanyagok használatát élményként élik meg a hallgatók, miközben közvetlen tapasztaláson és aktív cselekvésén keresztül szerzik meg az új ismereteket. Erre vonatkozó ötleteinket a 2023/24. tanévben a Praktikum kurzuson valósítottuk meg. Előadásunk a módszeren túl a tapasztalatokról és az eddig feldolgozott eredményekről szól.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:3
36-38
ISBN:9786156435835