Az Airbnb használat motivációs tényezői a magyar turisták körében

Az elmúlt évtizedben az infokommunikációs technológiák fejlődése, valamint a mobiltechnológiák és a Web 2.0 széles körű elterjedése elősegítette a sharing economy vagy megosztáson alapuló gazdaság széles körű elterjedését és új szolgáltatóipari szereplők megjelenését. A megosztáson-alapuló gazdaság...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Dudás Gábor
Vida György
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2020
Sorozat:TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULMÁNYOK 5 No. 1
Tárgyszavak:
doi:10.15170/TVT.2020.05.01.02

mtmt:31306501
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/34282
LEADER 02378nab a2200229 i 4500
001 publ34282
005 20240723152218.0
008 240723s2020 hu o 000 hun d
022 |a 2677-0431 
024 7 |a 10.15170/TVT.2020.05.01.02  |2 doi 
024 7 |a 31306501  |2 mtmt 
040 |a SZTE Publicatio Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Dudás Gábor 
245 1 3 |a Az Airbnb használat motivációs tényezői a magyar turisták körében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Dudás Gábor 
260 |c 2020 
300 |a 17-33 
490 0 |a TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULMÁNYOK  |v 5 No. 1 
520 3 |a Az elmúlt évtizedben az infokommunikációs technológiák fejlődése, valamint a mobiltechnológiák és a Web 2.0 széles körű elterjedése elősegítette a sharing economy vagy megosztáson alapuló gazdaság széles körű elterjedését és új szolgáltatóipari szereplők megjelenését. A megosztáson-alapuló gazdaság által az egyik leginkább érintett ágazatnak a turizmus és a vendéglátóipar területe tekinthető, ahol az Airbnb – a legjelentősebb P2P szállásmegosztó platform – rövid idő alatt versenyképes alternatívája lett a hoteleknek, panzióknak és hosteleknek is, komoly versenytársat teremtve hagyományos szállásadó szektornak. Ennek következtében a turisták szállásválasztási motivációjának megértése mind gyakorlati, mind elméleti szempontból is kritikus jelentőségűvé vált. Tanulmányunkban arra keressük a választ, hogy milyenek a magyarországi turisták utazási szokásai, és mely tényezők motiválják őket abban, hogy a hagyományos szállásadás helyett az Airbnb platformján hirdetett szállásokat válasszák. Kutatásunk során online kérdőíves kutatást végeztünk, mely során 829 darab kérdőív került kitöltésre. Eredményeink azt mutatják, hogy a kitöltök több mint 35 százaléka igénybe vette már az Airbnb szolgáltatásait és a fő befolyásoló tényezőknek a szállás ára és elhelyezkedése bizonyult, míg a legkisebb hatást a szállásról megtekinthető képek száma, valamint a szállásadóról elérhető személyes információ gyakorolta 
650 4 |a Társadalom- és gazdaságföldrajz 
700 0 1 |a Vida György  |e aut 
856 4 0 |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/34282/7/34282_TVT_5_evfolyam_1_17-33.pdf  |z Dokumentum-elérés