Gamifikációs tapasztalatok megítélése hazai egyetemisták körében

A tanulmány célja, hogy egy előzménykutatásra épülő, validált, 570 fős kvantitatív kutatás segítségével hazai egyetemisták körében felmérje a gamifikációval kapcsolatos tapasztalatokat, és kiemelten vizsgálja a versengésnek és a szociális kapcsolódásnak a gamifikáció egyes hatékonysági dimenzióira g...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Tessényi Judit
Kun Zsuzsanna
Katona Norbert István
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2024
Sorozat:ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 74 No. 3-4
Tárgyszavak:
mtmt:34751121
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/32835
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulmány célja, hogy egy előzménykutatásra épülő, validált, 570 fős kvantitatív kutatás segítségével hazai egyetemisták körében felmérje a gamifikációval kapcsolatos tapasztalatokat, és kiemelten vizsgálja a versengésnek és a szociális kapcsolódásnak a gamifikáció egyes hatékonysági dimenzióira gyakorolt hatását, valamint feltárja a nemekhez, illetve korcsoportokhoz köthető összefüggéseket. A szerzők először a gamifikáció oktatásban, valamint üzleti területen betöltött kiemelt szerepével kapcsolatos hazai és nemzetközi szakirodalmi előzményeket tekintették át szisztematikus módon, és ez alapján építették fel kérdőívüket. A vizsgálat rámutatott arra, hogy a tanulási hatékonyság javítása érdekében a tanulócsoportok sajátosságait több dimenzió mentén érdemes azonosítani, illetve a csapatban való együttműködés és a versengés két olyan új tényező, amelyeket a korábbiak mellett szem előtt kell tartani. Az eredmények aláhúzzák, hogy a gamifikációs eszközöket a tanulási célon kívül az adott csoport összetételéhez, illetve dinamikájához is szükséges illeszteni. A vizsgálat különlegessége, hogy a megkérdezés során összesen 15 felsőoktatási intézmény hallgatói töltötték ki a kérdőívet.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:31-52
ISSN:1215-1807