Termékfejlesztés és sikeresség

Absztrakt: Az igények kielégítésére szolgáló újabb és újabb megoldások különböző termékek, szolgáltatások és folyamatok formájában jelennek meg. Az új innovációk terjedésének felgyorsulása, amelyet a technológiai fejlődés és piaci követelmények változása hajt, a vállalatok innovációs kényszerében tü...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Zsótér Brigitta
Csízi Krisztina
Hampel György
Format: Article
Published: 2023
Series:JELENKORI TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI FOLYAMATOK 18 No. 3-4
Subjects:
doi:10.14232/jtgf.2023.3-4.107-118

mtmt:34682280
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/29886
Description
Summary:Absztrakt: Az igények kielégítésére szolgáló újabb és újabb megoldások különböző termékek, szolgáltatások és folyamatok formájában jelennek meg. Az új innovációk terjedésének felgyorsulása, amelyet a technológiai fejlődés és piaci követelmények változása hajt, a vállalatok innovációs kényszerében tükröződik. Felmérést készítettünk főleg alapárukat értékesítő kereskedésekben termékfejlesztési projektek sikerességéről fontosság-elégedettségi mátrix felhasználásával. A fontossági és elégedettségi rangsorok elemzése megmutatta, hogy a válaszadók alapvetően az árban és a marketingben történő változásokat részesítik előnyben, amelyek az eladhatóságot is javítanák. Ezeken felül biztató, hogy a termékeket a további hét vizsgálati szempontból (szín, jelölés, állag, eltarthatóság, súly, íz, csomagolás) pozitívan értékelték. Abstract: Newer and newer solutions for satisfying needs are constantly emerging in the form of different products, services and processes. The acceleration of the diffusion of innovation due to technological developments and changes in market requirements is reflected in the innovation needs of companies. We prepared a survey on the success of product development projects, mainly in trades selling staple foods, using an importance-satisfaction matrix. Analysis of the importance and satisfaction rankings shows that respondents generally support pricing and marketing changes that would also improve marketability. In addition, it is encouraging that the products were evaluated positively from the other seven examination aspects (colour, marking, texture, shelf life, weight, taste, and packaging).
Physical Description:107-118
ISSN:1788-7593