Merre tovább a magyar iskolai egészségfejlesztésben?

A teljeskörű intézményi egészségfejlesztés a köznevelési intézmények egy évtizede kötelezővé tett feladata. Azonban a közelmúltban olyan fontos nemzetközi szakdokumentumok láttak napvilágot, melyek indokolttá teszik a hazai helyzet átgondolását, és bizonyos mértékű újraértékelését. Az Egészségügyi V...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Lippai László Lajos
Vitrai József
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2023
Sorozat:ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 33 No. 1-2
Tárgyszavak:
doi:10.14232/iskkult.2023.1-2.3

mtmt:33788730
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/28196
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A teljeskörű intézményi egészségfejlesztés a köznevelési intézmények egy évtizede kötelezővé tett feladata. Azonban a közelmúltban olyan fontos nemzetközi szakdokumentumok láttak napvilágot, melyek indokolttá teszik a hazai helyzet átgondolását, és bizonyos mértékű újraértékelését. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 2021-ben megjelent Tegyünk minden iskolát egészségfejlesztő iskolává című szakanyaga, valamint az EIE Iskolai kézikönyv 2.0 módszertani kiadvány 2020-ban aktualizált verziója alapján tanulmányunkban felvázoljuk a köznevelésben megvalósuló egészségfejlesztés jelenlegi célkitűzéseit, a hatékony egészségfejlesztésre vonatkozó elméleti kereteket és globális standardokat, valamint a gyakorlati megvalósításra vonatkozó szakmai ajánlásokat is. Megítélésünk szerint minél nehezebb anyagi, szakmai és társadalmi helyzetben vannak a köznevelési intézmények, annál szükségesebb, hogy a lehetőségekhez igazodva önerőből is történjenek lépések az adott közösség egészségét veszélyeztető tényezők enyhítésének irányába. Tanulmányunkban, a fenti szakanyagok elemzésével ebben szeretnénk támpontokat nyújtani az egészségfejlesztés iránt érdeklődő pedagógusok, iskolaegészségügyi szakemberek, iskolai vezetők és döntéshozók számára.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:3-20
ISSN:1215-5233