Rugalmas tanulási utakon tanulási és életpálya-tervezési kompetenciák mérése a Gödi Szakképzési Centrum orientációs évfolyamán /
A gödi Piarista Szakképző Iskola 2018 óta működteti az orientációs évfolyamot intézményében, amelynek célja a kulcskompetenciák fejlesztése, az életpálya-tervezés előkészítése, a pályabizonytalanság csökkentése, a szakmai orientáció elősegítése. A tanulási és életpálya-kompetenciák mérésében, az ori...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2022
|
Sorozat: | Iskolakultúra
32 No. 3 |
Kulcsszavak: | Életpálya-tervezés, Tanulási kompetencia - mérés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/70860 |
Tartalmi kivonat: | A gödi Piarista Szakképző Iskola 2018 óta működteti az orientációs évfolyamot intézményében, amelynek célja a kulcskompetenciák fejlesztése, az életpálya-tervezés előkészítése, a pályabizonytalanság csökkentése, a szakmai orientáció elősegítése. A tanulási és életpálya-kompetenciák mérésében, az orientációs év életpálya- moduljának összeállításában és tapasztalatainak összegyűjtésében a bevezetéstől kezdődően a Kilátó Piarista Pályaorientációs és Munkaerőpiaci Fejlesztő, Módszertani Központ fejlesztésekkel és kutatásokkal működött közre. Jelen cikkben a gödi orientációs évfolyamon három kompetenciaterület mérőeszközeinek alkalmazásáról számolunk be két tanévben (2019/20 és 2020/21). Since 2018, Piarist Vocational School of Göd has provided orientation class in which the main curricular targets are: fostering key competencies, preparing career planning, reducing career uncertainty, and supporting professional orientation. From the start of the introduction of these changes, the Piarist Outlook Career Guidance and Labor Market Development Methodological Centre have been supporting the improvement and the investigation of measuring key competencies in learning and career choice. Also, they have been helping in the design of the career path module for the orientation class, as well as collecting data on all of these. This study presents the main findings based on the application of the instruments used to measure three competency areas in the orientation class of the Piarist Vocational School of Göd in two academic years (2019/20 and 2020/21). |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 103-116 |
ISSN: | 1215-5233 |