Rugalmas tanulási utakon tanulási és életpálya-tervezési kompetenciák mérése a Gödi Szakképzési Centrum orientációs évfolyamán /

A gödi Piarista Szakképző Iskola 2018 óta működteti az orientációs évfolyamot intézményében, amelynek célja a kulcskompetenciák fejlesztése, az életpálya-tervezés előkészítése, a pályabizonytalanság csökkentése, a szakmai orientáció elősegítése. A tanulási és életpálya-kompetenciák mérésében, az ori...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Török Réka
Csíkos Csaba
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2022
Sorozat:Iskolakultúra 32 No. 3
Kulcsszavak:Életpálya-tervezés, Tanulási kompetencia - mérés
Tárgyszavak:
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/70860
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A gödi Piarista Szakképző Iskola 2018 óta működteti az orientációs évfolyamot intézményében, amelynek célja a kulcskompetenciák fejlesztése, az életpálya-tervezés előkészítése, a pályabizonytalanság csökkentése, a szakmai orientáció elősegítése. A tanulási és életpálya-kompetenciák mérésében, az orientációs év életpálya- moduljának összeállításában és tapasztalatainak összegyűjtésében a bevezetéstől kezdődően a Kilátó Piarista Pályaorientációs és Munkaerőpiaci Fejlesztő, Módszertani Központ fejlesztésekkel és kutatásokkal működött közre. Jelen cikkben a gödi orientációs évfolyamon három kompetenciaterület mérőeszközeinek alkalmazásáról számolunk be két tanévben (2019/20 és 2020/21). Since 2018, Piarist Vocational School of Göd has provided orientation class in which the main curricular targets are: fostering key competencies, preparing career planning, reducing career uncertainty, and supporting professional orientation. From the start of the introduction of these changes, the Piarist Outlook Career Guidance and Labor Market Development Methodological Centre have been supporting the improvement and the investigation of measuring key competencies in learning and career choice. Also, they have been helping in the design of the career path module for the orientation class, as well as collecting data on all of these. This study presents the main findings based on the application of the instruments used to measure three competency areas in the orientation class of the Piarist Vocational School of Göd in two academic years (2019/20 and 2020/21).
Terjedelem/Fizikai jellemzők:103-116
ISSN:1215-5233