Preventív programok a korai iskolaelhagyás csökkentésére a nemzetközi szakirodalom alapján
Az írás a korai iskolaelhagyás és iskolai lemorzsolódás megakadályozását célzó nemzetközi preventív programok áttekintésére vállalkozik a 2010 és 2021 között született szisztematikus és metaelemzések alapján. A tanulmányban kilenc elemzést mutatunk be, amelyek jellemzően a nyolcvanas évektől az elmú...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2022
|
Sorozat: | Iskolakultúra
32 No. 2 |
Kulcsszavak: | Oktatásügy - hátrányos helyzetű tanulók - program, Esélyegyenlőség - Magyarország - program, Oktatáspolitika - Magyarország - program |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/70825 |
Tartalmi kivonat: | Az írás a korai iskolaelhagyás és iskolai lemorzsolódás megakadályozását célzó nemzetközi preventív programok áttekintésére vállalkozik a 2010 és 2021 között született szisztematikus és metaelemzések alapján. A tanulmányban kilenc elemzést mutatunk be, amelyek jellemzően a nyolcvanas évektől az elmúlt évtizedig vizsgálják és összegzik a korai iskolaelhagyás felszámolására irányuló intézkedéseket, kiemelten a mentori tevékenységet is tartalmazó programokra fókuszálva. Az elemzések bemutatása mellett törekszünk olyan megállapításokat, következtetéseket tenni, melyek segítik a hazai programok tervezését, megvalósítását. This paper reviews international programmes to prevent early school leaving and early school drop-out based on systematic and meta-analyses from 2010 to 2021. The study presents nine analyses that typically examine and summarise early school leaving interventions from the 1980s to the last decade, with a particular focus on programmes that include mentoring. In addition to presenting the analyses, we aim to draw inferences and conclusions that will help in the design and implementation of national programmes. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 74-82 |
ISSN: | 1215-5236 |