A videóinterjús óratervek elemzésének eredményei és tanulságai

Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program keretében az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport óraterveket dolgozott ki, hogy ösztönzést és módszertani segítséget adjon az elbeszélt történelem forrásainak használatához. A készítőktől azt kérték, hogy a videóinterjúk alkalm...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kojanitz László
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2021
Sorozat:Iskolakultúra 31 No. 11-12
Kulcsszavak:Történelem tanítása, Történelem tanulása, Oktatási módszer
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2021.11-12.54

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/70818
LEADER 02442nab a2200229 i 4500
001 misc70818
005 20220427100922.0
008 220427s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a 10.14232/ISKKULT.2021.11-12.54  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Kojanitz László 
245 1 2 |a A videóinterjús óratervek elemzésének eredményei és tanulságai  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kojanitz László 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 54-78 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 31 No. 11-12 
520 3 |a Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program keretében az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport óraterveket dolgozott ki, hogy ösztönzést és módszertani segítséget adjon az elbeszélt történelem forrásainak használatához. A készítőktől azt kérték, hogy a videóinterjúk alkalmazását állítsák a következő négy stratégiai cél szolgálatába: a történelmi gondolkodás fejlesztése; a tanulók aktivitását erősítő tanítási módszerek alkalmazása; a tanulók történelemszemléletének formálása; a történelmi gondolkodáshoz szükséges attitűdök kialakítása. Az itt bemutatott vizsgálat célja annak elemzése és értékelése volt, hogy a mintának szánt óratervek hogyan használták ki az elbeszélt történelem forrásaiban rejlő történelemdidaktikai lehetőségeket és milyen mértékben valósították meg a kitűzött célokat. The MTA-SZTE Oral History and History Education Research Team has developed lesson plans to provide encouragement and methodological assistance for the use of sources of narrated history. The developers were asked to use video interviews to match the following strategic aims: developing historical thinking and attitudes; motivating student activity; shaping students’ view of history. The aim of the study is to analyze and evaluate how lesson plans took advantage of the historical didactic possibilities inherent in the sources of narrated history and to what extent they achieved the didactic goals. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Történelem tanítása, Történelem tanulása, Oktatási módszer 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/70818/1/iskolakultura_2021_011_012_054-078.pdf  |z Dokumentum-elérés