A videóinterjús óratervek elemzésének eredményei és tanulságai

Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program keretében az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport óraterveket dolgozott ki, hogy ösztönzést és módszertani segítséget adjon az elbeszélt történelem forrásainak használatához. A készítőktől azt kérték, hogy a videóinterjúk alkalm...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kojanitz László
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2021
Sorozat:Iskolakultúra 31 No. 11-12
Kulcsszavak:Történelem tanítása, Történelem tanulása, Oktatási módszer
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2021.11-12.54

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/70818
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program keretében az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport óraterveket dolgozott ki, hogy ösztönzést és módszertani segítséget adjon az elbeszélt történelem forrásainak használatához. A készítőktől azt kérték, hogy a videóinterjúk alkalmazását állítsák a következő négy stratégiai cél szolgálatába: a történelmi gondolkodás fejlesztése; a tanulók aktivitását erősítő tanítási módszerek alkalmazása; a tanulók történelemszemléletének formálása; a történelmi gondolkodáshoz szükséges attitűdök kialakítása. Az itt bemutatott vizsgálat célja annak elemzése és értékelése volt, hogy a mintának szánt óratervek hogyan használták ki az elbeszélt történelem forrásaiban rejlő történelemdidaktikai lehetőségeket és milyen mértékben valósították meg a kitűzött célokat. The MTA-SZTE Oral History and History Education Research Team has developed lesson plans to provide encouragement and methodological assistance for the use of sources of narrated history. The developers were asked to use video interviews to match the following strategic aims: developing historical thinking and attitudes; motivating student activity; shaping students’ view of history. The aim of the study is to analyze and evaluate how lesson plans took advantage of the historical didactic possibilities inherent in the sources of narrated history and to what extent they achieved the didactic goals.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:54-78
ISSN:1215-5233