A karanténoktatás tapasztalatai szegregátumban és azon kívül 18 tanulói és szülői fókuszcsoportos beszélgetés alapján /
A magyar közoktatás rendszerének legnagyobb közelmúltbeli kihívását az online oktatás 2020. márciusi bevezetése jelentette, ami egyúttal rengeteg tanulsággal járt: egyebek mellett arról, hogyan szerveződik újra az oktatás/tanulás folyamata a digitális térben, miképpen alakulnak át a tanár-, szülő- é...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Iskolakultúra
31 No. 6 |
Kulcsszavak: | Digitális oktatás - módszer, Pedagógia - digitális, Koronavírus járvány |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/ISKKULT.2021.06.17 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/60282 |
Tartalmi kivonat: | A magyar közoktatás rendszerének legnagyobb közelmúltbeli kihívását az online oktatás 2020. márciusi bevezetése jelentette, ami egyúttal rengeteg tanulsággal járt: egyebek mellett arról, hogyan szerveződik újra az oktatás/tanulás folyamata a digitális térben, miképpen alakulnak át a tanár-, szülő- és diákszerepek, hogyan változnak meg a közoktatás szereplői közötti kommunikációs folyamatok, illetőleg mi jellemzi a megváltozott körülmények között az „iskolai” médiahasználatot. Ezekre a kérdésekre is választ kerestünk, amikor – e folyamattal egyidőben – a nemzetközi standard vizsgálatokhoz kapcsolódva empirikus kutatásokat végeztünk a 13–17 év közötti gyermekek online tanulási és internethasználati szokásairól. A jelen tanulmány fókuszcsoportos interjúk eredményeire támaszkodva mutatja be és értelmezi az online oktatás három hónapjára jellemző újfajta médiahasználati szokásokat, a különböző szülői, tanulói és tanári tapasztalatokat, a jellegzetes, szociokulturálisan is meghatározott problémamegoldási stratégiákat. The biggest recent challenge for the Hungarian public education system was the introduction of online education in March 2020.It has also provided a lot of lessons: how to reorganize the teaching / learning process in digital space, how teachers’, parents’ , and students’ roles are transformed; whether communication processes between the actors of public education has changed, and what characterizes the “school” media use in the changed circumstances. In the mean time we also sought answers to these questions when we conducted empirical research, which aligned with international research of standards, among children aged 13-17 about online learning and Internet using habits of. Based on the results of focus group interviews, the present study introduces and interprets new media usage patterns typical of three months of online education, different parenting, student and teacher experiences, and typical socio-culturally defined problem-solving strategies. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 17-34 |
ISSN: | 1215-5233 |