Kihívások és perspektívák a hallgatói munka értékelésében európai szaknyelvoktatók tapasztalatai a kényszertávoktatással kapcsolatban /

A COVID-19 világjárvány következtében bevezetett kényszertávoktatás egyik legfontosabb aspektusa a hallgatói munka életszerű és hiteles értékelése, a hagyományos értékelési formák hatékonyságának megkérdőjelezése. A tanulmány ismerteti annak a nemzetközi kvalitatív kutatásnak az eredményeit, amely e...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Pál Ágnes
Kóris Rita
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2021
Sorozat:Iskolakultúra 31 No. 6
Kulcsszavak:Digitális oktatás - módszer, Pedagógia - digitális, Koronavírus járvány, Távoktatás, Idegen nyelv tanítása - felsőoktatás
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2021.06.35

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/60280
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A COVID-19 világjárvány következtében bevezetett kényszertávoktatás egyik legfontosabb aspektusa a hallgatói munka életszerű és hiteles értékelése, a hagyományos értékelési formák hatékonyságának megkérdőjelezése. A tanulmány ismerteti annak a nemzetközi kvalitatív kutatásnak az eredményeit, amely európai szaknyelvoktatók körében készült. 10 európai ország, 12 különböző felsőoktatási intézmény szaknyelvoktatójával (N=12) készítettünk mélyinterjút azzal a céllal, hogy feltárjuk a szaknyelvoktatók kényszertávoktatás alatt szerzett különböző tapasztalatait, különös tekintettel a hallgatói munka értékelésével kapcsolatos kihívásokra, az intézményes vagy egyedi megoldásokra, az értékelési gyakorlatot érintő változtatásokra. A kutatás eredményei rávilágítanak az értékeléssel kapcsolatos kihívásokra (tisztességtelen vizsgázói magatartás, kötött intézményi szabályok, oktatók megnövekedett munkaterhelése), valamint az alkalmazott megoldásokra (formatív értékelés előtérbe helyezése, nyílt értékelési gyakorlat alkalmazása, személyre szabott értékelés). A tanulmány a kényszertávoktatásban rejlő lehetőségek kihasználása mellett érvel, és előrevetít egy módszertani és pedagógiai szemléletváltást a szaknyelvoktatás értékelési módszereiben. As European universities switched to emergency remote teaching (ERT) due to the spread of the COVID-19 pandemic. Providing authentic and credible assessment of students’ work has posed a real challenge to teachers, thus the effectiveness of traditional forms of assessment has been questioned. This study presents the results of international qualitative research administered among language for special purposes (LSP) teachers in 10 European countries at 12 higher education institutions. In-depth interviews with language teachers (N=12) were conducted with the aim of exploring their assessment-related experiences during ERT. Interviewees revealed the challenges they faced (student dishonesty, institutional regulations, increased workload) and the solutions adopted (prioritizing formative assessment, applying open assessment practice, personalized evaluation) to tackle the critical issues of assessment. The study argues for making use of possibilities emerging from ERT, and it discusses a possible pedagogical shift in LSP assessment methods.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:35-49
ISSN:1215-5233