A pedagógus professzió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében

Nemzetközi és hazai kitekintésben is jelentősen felértékelődött a pedagógus professzió szerepe: a köznevelési rendszer eredményességének egyik legjelentősebb tényezőjeként az oktatáspolitika központi elemévé vált. Ezzel összhangban a hazai Köznevelési Stratégiában is kiemelt szerepet kap a professzi...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szivák Judit
Kálmán Orsolya
Pesti Csilla
Rapos Nóra
Vámos Ágnes
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2020
Sorozat:Iskolakultúra 30 No. 10
Kulcsszavak:Pedagógus hivatás
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2020.10.3

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/57393
LEADER 02683nab a2200277 i 4500
001 misc57393
005 20201212125405.0
008 201212s2020 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a 10.14232/ISKKULT.2020.10.3  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Szivák Judit 
245 1 2 |a A pedagógus professzió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Szivák Judit 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar  |b Szeged  |c 2020 
300 |a 3-24 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 30 No. 10 
520 3 |a Nemzetközi és hazai kitekintésben is jelentősen felértékelődött a pedagógus professzió szerepe: a köznevelési rendszer eredményességének egyik legjelentősebb tényezőjeként az oktatáspolitika központi elemévé vált. Ezzel összhangban a hazai Köznevelési Stratégiában is kiemelt szerepet kap a professzió, így kidolgozásra került a pedagógusok életpályamodellje. Az ötfokozatú modell negyedik állomása a mesterpedagógus fokozat. Tanulmányunkban e fokozat potenciális jelöltjei által készített mesterprogramok (n = 813) elemzésének eredményeit mutatjuk be a folyamatos szakmai fejlődés, a fejlesztő-újító, az elemző-feltáró és a tudásmegosztó tevékenységek dimenziói mentén. Írásunkat egy átfogó kutatási kérdés megválaszolása vezérli: milyen eredményt terveztek a mesterpedagógusok a mesterprogramokban? The role of teaching profession has significantly increased in international and Hungarian perspectives: as one of the most significant factors in the effectiveness of public education system, it has become a central element of educational policy. The profession is in the focus of the Public Education Strategy – thus a career model for teachers has been developed. The fourth level of this model is the master teacher level. Our study presents the results of the analysis of master programs (n=813) prepared by candidates for this level. The results are presented along with the dimensions of continuous professional development, innovation, inquiry, and knowledge sharing. The study is guided by the following research question: what outcomes did the master teachers planned in their programmes? 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Pedagógus hivatás 
700 0 1 |a Kálmán Orsolya  |e aut 
700 0 1 |a Pesti Csilla  |e aut 
700 0 1 |a Rapos Nóra  |e aut 
700 0 1 |a Vámos Ágnes  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/57393/1/iskolakultura_2020_010_003-024.pdf  |z Dokumentum-elérés