A matematikaoktatás környezete a matematikát oktató pedagógusok vélekedése az oktatási rendszer jellemzőiről /
Az eredményesség és az oktatás kapcsolatának vizsgálatára már több lehetséges stratégiát is kidolgoztak, jelentéseket és esettanulmányokat készítettek. A kutatások célja minden esetben az volt, hogy feltárják azokat a tényezőket, amelyek hátráltatják vagy elősegítik egy-egy ország oktatási rendszeré...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2020
|
Sorozat: | Iskolakultúra
30 No. 1-2 |
Kulcsszavak: | Matematika tanítása, Oktatásügy, Pedagógia |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/ISKKULT.2020.1-2.14 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/48064 |
Tartalmi kivonat: | Az eredményesség és az oktatás kapcsolatának vizsgálatára már több lehetséges stratégiát is kidolgoztak, jelentéseket és esettanulmányokat készítettek. A kutatások célja minden esetben az volt, hogy feltárják azokat a tényezőket, amelyek hátráltatják vagy elősegítik egy-egy ország oktatási rendszerének eredményességét. Az oktatási rendszerek változásán túl a matematika oktatása is változásokon ment keresztül hazánkban is. A matematikaoktatás területén az ország sikeressége és hatékonysága számos egymással összefüggő nemzeti jellemzőtől és döntéstől függ. A matematika területén készült nemzetközi mérések eredményei tájékoztatást nyújtanak a szakmai fejlesztéshez, a tananyagfejlesztéshez, továbbá a rendszerfejlesztéshez, amelyek információkat szolgáltatnak a politikai döntéshozók számára. Kutatásunk során célunk volt, hogy megvizsgáljuk a matematikaoktatás jelenlegi helyzetét hazánkban, a jelenleg érvényben lévő dokumentumokat, szabályozásokat. Az átfogó elemzés után vizsgálatunkat a 8. évfolyamra szűkítettük. Vizsgálatunkban Magyarországon oktató matematikapedagógusokat kérdezünk meg egy zárt, anonim kérdőívben az ország oktatásügyéről és a matematika oktatásának helyzetéről (hogyan működnek gyakorlatban a vizsgált pontok). A kérdőív alapját korábbi kutatások eredményei és tanulságai adták, ebből készült el a saját kérdőív. Az adatfelvétel online platformon történt, amelyet olyan pedagógusok töltötték ki, akik oktatnak matematikát a 13–15 éves diákok körében. Az eredmények azt mutatják a tanárok véleménye alapján, hogy magasabb óraszámra lenne szükség a matematika területén, és szükség lenne arra, hogy a pedagógusoknak nagyobb beleszólása legyen a tantervekbe, mert ez a pedagógusok pozitívabb hozzáállását eredményezheti. Several possible strategies have been developed to study the relationship between effectiveness and education, in reports and case studies. In all cases, the aim of the research was to uncover the factors that hinder or facilitate the effectiveness of the education system of a country. In addition to changes in educational systems, mathematics education has also undergone changes in Hungary. In mathematics education, the success and efficiency of a country depend on a number of interrelated national characteristics and decisions. The results of international measurements in mathematics provide information for professional development, curriculum development and system development, providing information for policy makers. The aim of our research was to examine the current situation of mathematics education in Hungary, the documents and regulations in force. After a comprehensive analysis, our study was narrowed to grade 8. In our study we ask mathematics teachers in Hungary with a closed, anonymous questionnaire about the country’s education and the situation of mathematics education (how it works in practice). The questionnaire was based on the results and lessons learned from previous researches. The data collection took place on an online platform for teachers who teach mathematics to 13-15-year-old students. The results show that teachers expressed a need for a higher number of lessons in mathematics, as well as for a greater influence in the curriculum, which would affect their attitudes positively. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 14-28 |
ISSN: | 1215-5233 |