Csinál-e forradalmat az interaktív tábla? - az interaktív tábla hatása az osztálytermi tanításra

Az interaktív táblák utóbbi időben tapasztalt gyors terjedése miatt indokolt annak áttekintése, hogy ezeket az eszközöket hol, milyen tárgyakban és iskolatípusokban, milyen hatékonysággal alkalmazták eddig. A tanulmány elkészítéséhez 15 nemzetközi tanulmányt tekintettünk át, melyek angolszász ország...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kétyi András
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2009
Sorozat:Iskolakultúra Online
Kulcsszavak:Számítógép - grafikus megjelenítés, Szemléltető oktatás, Oktatástechnika, Multimédia, Audiovizuális oktatás, Számítógép-hálózat - Internet - oktatás, Oktatás - számítógép alkalmazása, Oktatásügy, Pedagógia
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/45537
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az interaktív táblák utóbbi időben tapasztalt gyors terjedése miatt indokolt annak áttekintése, hogy ezeket az eszközöket hol, milyen tárgyakban és iskolatípusokban, milyen hatékonysággal alkalmazták eddig. A tanulmány elkészítéséhez 15 nemzetközi tanulmányt tekintettünk át, melyek angolszász országok interaktív táblás kutatás eredményeiről számolnak be. Ezen tanulmányok között kettő kivételével csak kvalitatív eszközökkel (kérdőívekkel, videók elemzésével és interjúkkal) és gyakran kis mintaszámmal végzett kutatás található. Az interaktív táblák mintegy évtizedes elterjedése után az interaktivitás fogalma még mindig sok ilyen táblát használó tanár számára nem kellően egyértelmű, pedig ez a fogalmi tisztázatlanság – mint ahogy erre több tanulmány is utal – ezen eszközök tanórai használatát és hatását jelentősen befolyásolhatja. Ezért a tanulmány elején kitérünk az interaktivitás fogalmára és megkülönböztetjük a technológiai interaktivitást, a pedagógiai interaktivitástól. Ezt követően a legtöbb vizsgált tanulmány felépítését követve, először az interaktív tábla pozitívumait, majd a vele kapcsolatos kihívásokat ismertetjük, bár néha ezek nem választhatók szét olyan élesen egymástól, sok esetben mi sem tesszük ezt. A tanulmány végén egy rövid összegzést követően számos praktikus ajánlást fogalmazunk meg interaktív táblát használó tanárok számára, továbbá olyan problémafelvetéseket is közlünk, melyek a területet kutatni kívánó kollégák számára relevánsak lehetnek.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:12-23