Olvasásmegértés időkorlát mellett egy metakognícióra alapozott fejlesztő kísérlet követő vizsgálatának eredményei /

A tanulmány egy időkorlátos olvasásmegértési vizsgálat eredményeit mutatja be olyan tanulók körében, akik a kísérleti és a kontroll csoportot alkották egy évvel a követő vizsgálatunk előtt. A vizsgálat során a tanulók szövegértési tesztet oldottak meg, amelyre az átlagosan a megoldáshoz szükséges id...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Csíkos Csaba
Steklács János
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2009
Sorozat:Iskolakultúra Online
Kulcsszavak:Pedagógiai kísérlet - Magyarország, Tudásszintmérés - olvasás tanítása, Olvasás tanítása - szövegmegértés
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/45536
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulmány egy időkorlátos olvasásmegértési vizsgálat eredményeit mutatja be olyan tanulók körében, akik a kísérleti és a kontroll csoportot alkották egy évvel a követő vizsgálatunk előtt. A vizsgálat során a tanulók szövegértési tesztet oldottak meg, amelyre az átlagosan a megoldáshoz szükséges idő fele állt rendelkezésükre. A teszt megbízhatósága megfelelő volt. Az eredmények azt mutatják, hogy szignifikáns különbség van a korábbi kísérleti és kontroll csoport teszteredményei között. Az éta-négyzet együttható közepes volt (0,038). Nemi különbségek is kimutathatók voltak: a teszt egészében a fiúk teljesítettek jobban, azonban az időkorlát mellett olvasás stratégiáit jellemző mutatók a lányok előnyét jelezték.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:1-11