A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig a pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái /

A tanítás és tanulás kutatásának egyik leggyorsabban fejlődő területe a mérés-értékelés. A mérések eszközei a pedagógiai tesztek, amelyek a vizsgált területről skálán kifejezhető, kvantitatív információt szolgáltatnak. Számos előnyös, mással nem helyettesíthető tulajdonságuknak köszönhetően a teszte...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Csapó Benő
Molnár Gyöngyvér
R. Tóth Krisztina
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2008
Sorozat:Iskolakultúra 18 No. 3-4
mtmt:http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/documents/129.html
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42565
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanítás és tanulás kutatásának egyik leggyorsabban fejlődő területe a mérés-értékelés. A mérések eszközei a pedagógiai tesztek, amelyek a vizsgált területről skálán kifejezhető, kvantitatív információt szolgáltatnak. Számos előnyös, mással nem helyettesíthető tulajdonságuknak köszönhetően a tesztek használata gyorsan terjed, azonban a széles körű alkalmazás felszínre hozza az egyes tesztelési technikák korlátait is. A fokozódó igények egyre újabb adatfelvételi és adatelemzési megoldások kidolgozását vonják maguk után. A tömeges felmérésre ma alkalmazható legfejlettebb technika az online adaptív tesztelés.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:3-16
ISSN:1215-5233