Megjelenés és nevelés
A formális (dokumentumokban rögzített) szabályok mellett informális szabályok is megjelennek az iskolák életében, és, bár működésük, hatásuk rendszerint nem tudatosul, ettől függetlenül meghatározhatják az intézmények légkörét, működését. Doktori kutatásaim azon informális szabályok vizsgálatára irá...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2009
|
Sorozat: | Iskolakultúra
19 No. 3-4 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42495 |
Tartalmi kivonat: | A formális (dokumentumokban rögzített) szabályok mellett informális szabályok is megjelennek az iskolák életében, és, bár működésük, hatásuk rendszerint nem tudatosul, ettől függetlenül meghatározhatják az intézmények légkörét, működését. Doktori kutatásaim azon informális szabályok vizsgálatára irányulnak, melyek látszólag jelentéktelenek, kevés szót ejtünk róluk, azonban hatásuk nem elhanyagolható. Mivel ebben a témakörben ismereteim szerint kevés kutatás született, hiszen a rejtett tantervvel és a fekete pedagógiával kapcsolatos tanulmányok csak kis részben érintik az általam vizsgálni kívánt kérdéseket, így részben az útmutató szakirodalmak hiányos volta miatt, részben a felmerülő kutatásmódszertani kérdések miatt szükség volt elővizsgálatokra, hogy a kidolgozott mérőeszközöket tesztelhessen. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 3-14 |
ISSN: | 1215-5233 |