Pazarló magyarok nyelv- és kultúravesztéseink történetéből /
A VII. Nevelésügyi Kongresszus téziseiben egyetlen helyen lelhető fel halvány utalás az ’idegen nyelvek alkalmazására’ márpedig a nyelvek tudása az egyik olyan kulcs, amely minden kaput nyit. A szánalmasan egynyelvű magyar iskolázás már emberöltők óta nem nyújt nyelvtudási mintázatokat diákjainak, a...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2009
|
Sorozat: | Iskolakultúra
19 No. 3-4 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42427 |
Tartalmi kivonat: | A VII. Nevelésügyi Kongresszus téziseiben egyetlen helyen lelhető fel halvány utalás az ’idegen nyelvek alkalmazására’ márpedig a nyelvek tudása az egyik olyan kulcs, amely minden kaput nyit. A szánalmasan egynyelvű magyar iskolázás már emberöltők óta nem nyújt nyelvtudási mintázatokat diákjainak, az iskolai értelmiség gyakran tanítványainál is kevésbé tájékozódik szakterületéről (vagy általában) idegen nyelveken. A nyelvtudás(ok) célképzete ugyan koronként változó, de megtartása és fejlesztése egész életen át tartó munkálkodást kíván. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 129-137 |
ISSN: | 1215-5233 |