A magyar neveléstudományi kommunikáció szereplői tudományszociológiai elemzés a központi pedagógiai folyóiratok szerzőiről (1997–2006) /

A tudomány fejlődése a felvilágosodás érett korszakától kezdve a tudományos praxis keretét nyújtó filozófia felbomlásával, a modern tudományos diszciplínák kialakulásával, intézményesülésével, a belső differenciálódás (professzionalizálódás) feltarthatatlannak látszó folyamatával jellemezhető. Az új...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Biró Zsuzsanna Hanna
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2009
Sorozat:Iskolakultúra 19 No. 3-4
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42419
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tudomány fejlődése a felvilágosodás érett korszakától kezdve a tudományos praxis keretét nyújtó filozófia felbomlásával, a modern tudományos diszciplínák kialakulásával, intézményesülésével, a belső differenciálódás (professzionalizálódás) feltarthatatlannak látszó folyamatával jellemezhető. Az új diszciplínák társadalmi formáikat működési feltételrendszerük (tanszékek, tudósképzés, szakmai közélet) kiépítésével érik el, mely folyamatban a 19. század végétől kiemelt szerep jut a tudományos közösségek gyakorlati tevékenységét prezentáló, identitását, cselekvési normáit rögzítő szakmai folyóiratoknak.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:74-100
ISSN:1215-5233