A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel
Az elmúlt évtizedekben kifejlesztett tanítási és tanulási modellek közül az ’inquiry based’ vagy ’problem based inquiry’ elnevezésű vált az egyik legelterjedtebbé. A természettudományi és a társadalomtudományi oktatásban is sikerrel alkalmazzák sok helyen (Loh, Reiser, Radinsky, Edelon, Gomez és Mar...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2010
|
Sorozat: | Iskolakultúra
20 No. 9 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42324 |
Tartalmi kivonat: | Az elmúlt évtizedekben kifejlesztett tanítási és tanulási modellek közül az ’inquiry based’ vagy ’problem based inquiry’ elnevezésű vált az egyik legelterjedtebbé. A természettudományi és a társadalomtudományi oktatásban is sikerrel alkalmazzák sok helyen (Loh, Reiser, Radinsky, Edelon, Gomez és Marschall, 2001; Simons és Klein, 2007; Ravitz és Mergendoller, 2005). Az angolszász országokban széleskörűen adaptálták a történelemtanítás megújításához is. E modellt követve a tanárok körében is hamar népszerűvé váló új curriculumok, tankönyvsorozatok és a világhálón elérhető digitális tananyagok készültek az elmúlt évtizedben. Ilyen például az angol Think through, az amerikai History Alive és a kanadai Mavericks programcsomag. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 65-81 |
ISSN: | 1215-5233 |