A szocialista nevelésügy két képi hangsúlya az 1960-as és '80-as évek magyar pedagógiai szaksajtójában /
A modern történelemtudomány mentalitástörténeti vizsgálatai révén előtérbe került antropológiai irányultságú kérdések az ember individuumának kapcsán körvonalazódnak. Az ember személytelen, diszciplinárisan hagyományosan megközelíthetőbb oldalának leírásából, a különböző társadalmi csoportok képéből...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2010
|
Sorozat: | Iskolakultúra
20 No. 1 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42304 |
Tartalmi kivonat: | A modern történelemtudomány mentalitástörténeti vizsgálatai révén előtérbe került antropológiai irányultságú kérdések az ember individuumának kapcsán körvonalazódnak. Az ember személytelen, diszciplinárisan hagyományosan megközelíthetőbb oldalának leírásából, a különböző társadalmi csoportok képéből összefüggések gazdag tárházát alkották meg a különböző társadalomkutatók, kevesebb tér jut azonban annak a kutatásnak, amelyben a közösség személyiséget meghatározó, illetve a személyiség önmeghatározó eljárásairól, öntudatának kifejtéséről esik szó (Gurevics, 2003). |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 79-91 |
ISSN: | 1215-5233 |