A természettudományos tárgyak oktatása integráló szándék a tanításban /

A valóság létezését, megismerhetőségét, egységes törvényszerűségeken nyugvó mibenlétét nem szoktuk megkérdőjelezni, és kutatási eredményeink értelmezéséhez is elfogadjuk kiindulási alapként. Meglévő tudásunk új tudományos ismeret megszerzésekor előzetes tudásnak minősül (Coreth, 1961). Minden megsze...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Czakó Kálmán
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2011
Sorozat:Iskolakultúra 21 No. 10-11
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42164
LEADER 01741nab a2200181 i 4500
001 misc42164
005 20191106140539.0
008 180706s2011 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Czakó Kálmán 
245 1 2 |a A természettudományos tárgyak oktatása   |h [elektronikus dokumentum] :  |b integráló szándék a tanításban /  |c  Czakó Kálmán 
260 |c 2011 
300 |a 39-41 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 21 No. 10-11 
520 3 |a A valóság létezését, megismerhetőségét, egységes törvényszerűségeken nyugvó mibenlétét nem szoktuk megkérdőjelezni, és kutatási eredményeink értelmezéséhez is elfogadjuk kiindulási alapként. Meglévő tudásunk új tudományos ismeret megszerzésekor előzetes tudásnak minősül (Coreth, 1961). Minden megszerzett tudás az adott kor tudásstruktúrájához illeszkedve válik közölhetővé, kommunikálhatóvá. Az értelmezés, a magyarázat, a közlés, az üzenetváltás struktúrákkal összefüggésbe hozott keretfeltételekhez (Kuhn, 2000) igazodik. A tudás megszerzésén túl a tudás átadása személyes, folyamatra vonatkozó és kontextust figyelembe vevő, időkeretbe illesztett, nem additív és nem lineáris fejlődési esemény. A tudás üzenetváltó hatásgyakorlás eredményeként sajátítható el. Az észlelteket értelmezzük, a tapasztalatra vonatkozó magyarázatok és belátás (Lonergan, 1958) alapján következtetésekre jutunk el, azokra támaszkodva indokolhatjuk tetteinket, azok alapján vállalhatunk felelősséget cselekedeteinkért. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42164/1/EPA00011_iskolakultura_2011_10-11_039-041.pdf  |z Dokumentum-elérés