A magyar fogyatékosok iskolázottság-történetéhez
A fogyatékosok iskolázása a neveléstörténet egyik nagy témája, hiszen pedagógiatörténeti vagy módszertantörténeti szempontból az egyik legnagyobb kihívásról van szó. Mivel a gyógypedagógia-történet az intézménytörténeti és szakmatörténeti elemzések rendkívüli sokszínűségét teszi lehetővé (Benczúr, 2...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Iskolakultúra
22 No. 6 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42094 |
LEADER | 01533nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42094 | ||
005 | 20191106140532.0 | ||
008 | 180706s2012 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Nagy Péter Tibor | |
245 | 1 | 2 | |a A magyar fogyatékosok iskolázottság-történetéhez |h [elektronikus dokumentum] / |c Nagy Péter Tibor |
260 | |c 2012 | ||
300 | |a 3-13 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 22 No. 6 | |
520 | 3 | |a A fogyatékosok iskolázása a neveléstörténet egyik nagy témája, hiszen pedagógiatörténeti vagy módszertantörténeti szempontból az egyik legnagyobb kihívásról van szó. Mivel a gyógypedagógia-történet az intézménytörténeti és szakmatörténeti elemzések rendkívüli sokszínűségét teszi lehetővé (Benczúr, 2011; Gál, 2010; Gordosné, 2002, 2004, 2007; Kappéter, 2001; Márkus, 2004; Mesterházi, 2001; Pálhegyi, 2001; Subosits, 2002, 2007; Vassné, 2004), sokfelől integrálódik a neveléstörténet-írás egészébe (Nóbik és Pukánszky, 2010). Ideje, hogy a neveléstörténet-írás oktatásszociológiai ága is hozzájáruljon e témakör komplexitásának megértéséhez.1 A neveléstörténet oktatásszociológiai ágának a személysoros adatbázisok elemzése, a publikációelemzés és az intézménystatisztika elemzése mellett – legalapvetőbb forrása a népszámlálás. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42094/1/EPA00011_Iskolakultura_2012_06_003-013.pdf |z Dokumentum-elérés |