A magyar fogyatékosok iskolázottság-történetéhez

A fogyatékosok iskolázása a neveléstörténet egyik nagy témája, hiszen pedagógiatörténeti vagy módszertantörténeti szempontból az egyik legnagyobb kihívásról van szó. Mivel a gyógypedagógia-történet az intézménytörténeti és szakmatörténeti elemzések rendkívüli sokszínűségét teszi lehetővé (Benczúr, 2...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Péter Tibor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2012
Sorozat:Iskolakultúra 22 No. 6
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42094
LEADER 01533nab a2200181 i 4500
001 misc42094
005 20191106140532.0
008 180706s2012 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Nagy Péter Tibor 
245 1 2 |a A magyar fogyatékosok iskolázottság-történetéhez  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Nagy Péter Tibor 
260 |c 2012 
300 |a 3-13 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 22 No. 6 
520 3 |a A fogyatékosok iskolázása a neveléstörténet egyik nagy témája, hiszen pedagógiatörténeti vagy módszertantörténeti szempontból az egyik legnagyobb kihívásról van szó. Mivel a gyógypedagógia-történet az intézménytörténeti és szakmatörténeti elemzések rendkívüli sokszínűségét teszi lehetővé (Benczúr, 2011; Gál, 2010; Gordosné, 2002, 2004, 2007; Kappéter, 2001; Márkus, 2004; Mesterházi, 2001; Pálhegyi, 2001; Subosits, 2002, 2007; Vassné, 2004), sokfelől integrálódik a neveléstörténet-írás egészébe (Nóbik és Pukánszky, 2010). Ideje, hogy a neveléstörténet-írás oktatásszociológiai ága is hozzájáruljon e témakör komplexitásának megértéséhez.1 A neveléstörténet oktatásszociológiai ágának a személysoros adatbázisok elemzése, a publikációelemzés és az intézménystatisztika elemzése mellett – legalapvetőbb forrása a népszámlálás. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42094/1/EPA00011_Iskolakultura_2012_06_003-013.pdf  |z Dokumentum-elérés