Pozsony – a tanügyi innováció helyszíne a 18–19. század fordulóján

A pozsonyi iskolák – akár az evangélikus, akár a katolikus iskolákról volt is szó – évszázadokon át a legjelentősebb magyarországi oktatási intézmények közé tartoztak. Egyrészt a nagyszámú helyi elit arra törekedett, hogy gyermekeinek (elsősorban a fiúknak, a 18. századtól már a lányoknak is) helybe...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kowalská Eva
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2012
Sorozat:Iskolakultúra 22 No. 9
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42076
LEADER 01445nab a2200181 i 4500
001 misc42076
005 20191106140531.0
008 180706s2012 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Kowalská Eva 
245 1 0 |a Pozsony – a tanügyi innováció helyszíne a 18–19. század fordulóján  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kowalská Eva 
260 |c 2012 
300 |a 80-90 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 22 No. 9 
520 3 |a A pozsonyi iskolák – akár az evangélikus, akár a katolikus iskolákról volt is szó – évszázadokon át a legjelentősebb magyarországi oktatási intézmények közé tartoztak. Egyrészt a nagyszámú helyi elit arra törekedett, hogy gyermekeinek (elsősorban a fiúknak, a 18. századtól már a lányoknak is) helyben a lehető legjobb oktatást biztosítsa. A helyi elitet azonban nemcsak a tipikus városi polgárság (elsősorban a patríciusok) képviselői alkották, hanem a hivatalnokréteg is, amely 1526-tól a magyarországi kormányintézményekkel együtt fokozatosan Pozsonyba költözött. Másrészt az iskolák profiljának kialakulásában fontos szerepet játszott az, hogy a műveltséget a városiasság egyik ismérvének tekintették, a műveltség a város képének egyik összetevője volt. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42076/1/EPA00011_Iskolakultura_2012-9_080-090.pdf  |z Dokumentum-elérés