Az iskolai torna iránti kötődés vizsgálata 11−18 éves tanulók körében
A tantárgyi kötődések vizsgálata a pedagógiai kutatások egyik központi témája (Báthory, 1989; Hamar, Karsai és Munkácsi, 2011), ugyanakkor kisebb a szakirodalma egy adott tantárgyon, nevezetesen a testnevelésen belüli tananyagrészek kötődésvizsgálatának. A lefolytatott vizsgálatok az egyes tananyagr...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Iskolakultúra
22 No. 9 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42051 |
Tartalmi kivonat: | A tantárgyi kötődések vizsgálata a pedagógiai kutatások egyik központi témája (Báthory, 1989; Hamar, Karsai és Munkácsi, 2011), ugyanakkor kisebb a szakirodalma egy adott tantárgyon, nevezetesen a testnevelésen belüli tananyagrészek kötődésvizsgálatának. A lefolytatott vizsgálatok az egyes tananyagrészek iránt megnyilvánuló attitűdöket elsősorban a tanárok, nem pedig a tanulók oldaláról vizsgálták (Gombocz, 1999; Kovács és mtsai, 2000; Gergely, 2001; Hamar és mtsai, 2003; Keresztesi és mtsai, 2004; Fügedi és mtsai, 2006). Ezen vizsgálatok mindegyike – még ha más-más aspektusból is – rámutat, hogy a diákság körében csökken a testnevelés népszerűsége. Ez a tendencia különösen a középiskolákban, de az általános iskolákban is érvényesül. Sok iskolában ma is kedvelt a testnevelés és gazdája, a testnevelő, de a korábbi, majdnem feltétel nélküli népszerűség ideje lejárt. A testnevelő tanárok véleménye szerint a tanulók körében közömbös vagy alig elismert, presztízs nélküli terület a testnevelés és a diáksport. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 34-42 |
ISSN: | 1215-5233 |