Megjegyzések Nagy József Új Pedagógiai Kultúra című könyvének margójára
A cikk kérdőjeleket fogalmaz meg a kompetencia fogalmának Nagy József könyvében (Mozaik Kiadó, Szeged, 2010) fellelhető értelmezéséhez. Felhívja a figyelmet a kompetencia definíciójának hiányosságaira, modelljének ambivalens voltára. Kitér Nagy József a személyiség komponenseiről alkotott elméleténe...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Iskolakultúra
22 No. 11 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42020 |
Tartalmi kivonat: | A cikk kérdőjeleket fogalmaz meg a kompetencia fogalmának Nagy József könyvében (Mozaik Kiadó, Szeged, 2010) fellelhető értelmezéséhez. Felhívja a figyelmet a kompetencia definíciójának hiányosságaira, modelljének ambivalens voltára. Kitér Nagy József a személyiség komponenseiről alkotott elméletének néhány vitatható pontjára. Válaszokat vár az élménypedagógia és Csíkszentmihályi „áramlat”élménye során szerzett tapasztalatok értelmezésére. Górcső alá kerül az „élménypedagógia” mai helyzete, néhány képviselője, és megoldási javaslatokkal él a többnyire sikertelen kísérletek után még mindig fennálló probléma orvoslására. Bírálja a partikuláris érdekek megnyilvánulásának Nagy Józsefnél megfogalmazott, egysíkú, negatív felhangját, valamint a tanító és tanuló közötti kötődés érzelmi sokszínűségének egyetlen szimptómába való beemelését (bizalom). Az írás eredeti célja az affektív apparátus központi eleme, az érzelem szerepének részleges tisztázása a tanuló iskola és tanítója iránti attitűdjének alakulásában, a művészeti tárgyak katartikus hatásának elemzése, valamint a Csíkszentmihályi kutatásai során megtapasztalt „T” személyiség átmeneti tudatvesztésének pedagógiai-pszichológiai hozadéka és annak ok-okozati kibontása. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 113-117 |
ISSN: | 1215-5233 |