Az iskolai természettudományos oktatás szemlélete

Írásunkban a természettudományok oktatásának céljait és szemléletét vázoljuk fel. A mai emberek számára a természettudományos ismeretek alapvető fontosságúak ahhoz, hogy technikai környezetüket megértsék, képesek legyenek otthonosan mozogni abban, és megfelelően tudjanak mérlegelni, akár döntéshozók...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Radnóti Katalin
Adorjánné Farkas Magdolna
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2013
Sorozat:Iskolakultúra 23 No. 9
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41985
LEADER 01493nab a2200193 i 4500
001 misc41985
005 20191106140524.0
008 180706s2013 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Radnóti Katalin 
245 1 3 |a Az iskolai természettudományos oktatás szemlélete  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Radnóti Katalin 
260 |c 2013 
300 |a 49-62 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 23 No. 9 
520 3 |a Írásunkban a természettudományok oktatásának céljait és szemléletét vázoljuk fel. A mai emberek számára a természettudományos ismeretek alapvető fontosságúak ahhoz, hogy technikai környezetüket megértsék, képesek legyenek otthonosan mozogni abban, és megfelelően tudjanak mérlegelni, akár döntéshozóként, akár esetleges népszavazások alkalmával „egyszerű” állampolgárként (például nukleáris berendezések telepítésével kapcsolatban). Bemutatjuk a történeti szemlélet alkalmazásának fontosságát, ami azért szükséges, mert a természet megismerésének történeti folyamata a gyermeki megismeréssel mutat hasonlóságot. Írásunk végén javaslatokat fogalmazunk meg egy újszerű tanítási módszer alkalmazására, mely a kutatási módszereket helyezi előtérbe az oktatás során. 
700 0 2 |a Adorjánné Farkas Magdolna  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41985/1/EPA00011_iskolakultura_2013_09_049-062.pdf  |z Dokumentum-elérés