Az iskolai természettudományos oktatás szemlélete
Írásunkban a természettudományok oktatásának céljait és szemléletét vázoljuk fel. A mai emberek számára a természettudományos ismeretek alapvető fontosságúak ahhoz, hogy technikai környezetüket megértsék, képesek legyenek otthonosan mozogni abban, és megfelelően tudjanak mérlegelni, akár döntéshozók...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2013
|
Sorozat: | Iskolakultúra
23 No. 9 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41985 |
LEADER | 01493nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41985 | ||
005 | 20191106140524.0 | ||
008 | 180706s2013 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Radnóti Katalin | |
245 | 1 | 3 | |a Az iskolai természettudományos oktatás szemlélete |h [elektronikus dokumentum] / |c Radnóti Katalin |
260 | |c 2013 | ||
300 | |a 49-62 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 23 No. 9 | |
520 | 3 | |a Írásunkban a természettudományok oktatásának céljait és szemléletét vázoljuk fel. A mai emberek számára a természettudományos ismeretek alapvető fontosságúak ahhoz, hogy technikai környezetüket megértsék, képesek legyenek otthonosan mozogni abban, és megfelelően tudjanak mérlegelni, akár döntéshozóként, akár esetleges népszavazások alkalmával „egyszerű” állampolgárként (például nukleáris berendezések telepítésével kapcsolatban). Bemutatjuk a történeti szemlélet alkalmazásának fontosságát, ami azért szükséges, mert a természet megismerésének történeti folyamata a gyermeki megismeréssel mutat hasonlóságot. Írásunk végén javaslatokat fogalmazunk meg egy újszerű tanítási módszer alkalmazására, mely a kutatási módszereket helyezi előtérbe az oktatás során. | |
700 | 0 | 2 | |a Adorjánné Farkas Magdolna |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41985/1/EPA00011_iskolakultura_2013_09_049-062.pdf |z Dokumentum-elérés |