A nyelvtani jel, a trópus és az alakzat a nyelvtan- és az irodalomtanításban

Az irodalom eszköze a nyelv. Az irodalmi szöveg a szavak egymásra vonatkoztatásával, összekapcsolásával, elrendezettségével (szóképek/ trópusok és alakzatok révén) fejt ki hatást; formáz jelentéseket, kelt esztétikai élményt. Nyelve abban is különbözik a tudományok nyelvhasználatától, hogy a valóság...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bence Erika
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2013
Sorozat:Iskolakultúra 23 No. 5-6
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41905
LEADER 01722nab a2200181 i 4500
001 misc41905
005 20191106140511.0
008 180706s2013 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Bence Erika 
245 1 2 |a A nyelvtani jel, a trópus és az alakzat a nyelvtan- és az irodalomtanításban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Bence Erika 
260 |c 2013 
300 |a 3-7 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 23 No. 5-6 
520 3 |a Az irodalom eszköze a nyelv. Az irodalmi szöveg a szavak egymásra vonatkoztatásával, összekapcsolásával, elrendezettségével (szóképek/ trópusok és alakzatok révén) fejt ki hatást; formáz jelentéseket, kelt esztétikai élményt. Nyelve abban is különbözik a tudományok nyelvhasználatától, hogy a valóságot képszerűen jeleníti meg. Olyan meghatározások ezek, amelyek irodalmi olvasókönyvekben, tankönyvekben szerepelnek az irodalmi mű poétikai eljárásainak, eszközrendszerének megvilágítása céljából. Még ilyen leegyszerűsített formában is egyértelmű utalást tartalmaznak arra vonatkozóan, hogy az irodalom nem önmagában álló jelenség: létformája összetett, nyelvi, kulturális és interdiszciplináris diskurzusok szövevényében értelmezhető. A dolgozat az irodalomról és jelenkori oktatásáról szóló fentebb leírt, hagyományosnak tekinthető elképzeléseket a 21. század olyan új alakulásainak és tudományos kihívásának függvényében vizsgálja, mint amilyen „a világ szövegszerűvé válásának tapasztalata”. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41905/1/EPA00011_iskolakultura_2013_5-6_003-007.pdf  |z Dokumentum-elérés