Az opera teste, a test operái testkoncepciók a kortárs operában – tipológiai vázlat /
A paródiaként felmutatott operaklisék, kulisszák permanens tartozékai közé kell sorolnunk a negatív testképzeteket, melyek minduntalan felbukkannak részint a humoros, részint az averziós megközelítésekben. Az arisztokratikus és „természetellenes” műfajként elgondolt opera ténylegesen rendelkezik hag...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Iskolakultúra
24 No. 7-8 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41777 |
LEADER | 01293nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41777 | ||
005 | 20191106140456.0 | ||
008 | 180706s2014 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Csehy Zoltán | |
245 | 1 | 3 | |a Az opera teste, a test operái |h [elektronikus dokumentum] : |b testkoncepciók a kortárs operában – tipológiai vázlat / |c Csehy Zoltán |
260 | |c 2014 | ||
300 | |a 47-58 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 24 No. 7-8 | |
520 | 3 | |a A paródiaként felmutatott operaklisék, kulisszák permanens tartozékai közé kell sorolnunk a negatív testképzeteket, melyek minduntalan felbukkannak részint a humoros, részint az averziós megközelítésekben. Az arisztokratikus és „természetellenes” műfajként elgondolt opera ténylegesen rendelkezik hagyományos értelemben vett manierista többlettel: referencialitása nem a valóságra, hanem a megcélozandó szépségre, tragikumra vagy komikumra irányul, s ezáltal eredendően metafikcióként működik. Épp ezért a test reprezentációja is a sokszoros tükörjáték és függetlenedési aktus keretei közt történik. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41777/1/EPA00011_iskolakultura_2014_07-08_047-058.pdf |z Dokumentum-elérés |