Az opera teste, a test operái testkoncepciók a kortárs operában – tipológiai vázlat /

A paródiaként felmutatott operaklisék, kulisszák permanens tartozékai közé kell sorolnunk a negatív testképzeteket, melyek minduntalan felbukkannak részint a humoros, részint az averziós megközelítésekben. Az arisztokratikus és „természetellenes” műfajként elgondolt opera ténylegesen rendelkezik hag...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csehy Zoltán
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2014
Sorozat:Iskolakultúra 24 No. 7-8
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41777
LEADER 01293nab a2200181 i 4500
001 misc41777
005 20191106140456.0
008 180706s2014 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Csehy Zoltán 
245 1 3 |a Az opera teste, a test operái   |h [elektronikus dokumentum] :  |b testkoncepciók a kortárs operában – tipológiai vázlat /  |c  Csehy Zoltán 
260 |c 2014 
300 |a 47-58 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 24 No. 7-8 
520 3 |a A paródiaként felmutatott operaklisék, kulisszák permanens tartozékai közé kell sorolnunk a negatív testképzeteket, melyek minduntalan felbukkannak részint a humoros, részint az averziós megközelítésekben. Az arisztokratikus és „természetellenes” műfajként elgondolt opera ténylegesen rendelkezik hagyományos értelemben vett manierista többlettel: referencialitása nem a valóságra, hanem a megcélozandó szépségre, tragikumra vagy komikumra irányul, s ezáltal eredendően metafikcióként működik. Épp ezért a test reprezentációja is a sokszoros tükörjáték és függetlenedési aktus keretei közt történik. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41777/1/EPA00011_iskolakultura_2014_07-08_047-058.pdf  |z Dokumentum-elérés