Az opera teste, a test operái testkoncepciók a kortárs operában – tipológiai vázlat /

A paródiaként felmutatott operaklisék, kulisszák permanens tartozékai közé kell sorolnunk a negatív testképzeteket, melyek minduntalan felbukkannak részint a humoros, részint az averziós megközelítésekben. Az arisztokratikus és „természetellenes” műfajként elgondolt opera ténylegesen rendelkezik hag...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csehy Zoltán
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2014
Sorozat:Iskolakultúra 24 No. 7-8
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41777
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A paródiaként felmutatott operaklisék, kulisszák permanens tartozékai közé kell sorolnunk a negatív testképzeteket, melyek minduntalan felbukkannak részint a humoros, részint az averziós megközelítésekben. Az arisztokratikus és „természetellenes” műfajként elgondolt opera ténylegesen rendelkezik hagyományos értelemben vett manierista többlettel: referencialitása nem a valóságra, hanem a megcélozandó szépségre, tragikumra vagy komikumra irányul, s ezáltal eredendően metafikcióként működik. Épp ezért a test reprezentációja is a sokszoros tükörjáték és függetlenedési aktus keretei közt történik.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:47-58
ISSN:1215-5233