Az opera teste, a test operái testkoncepciók a kortárs operában – tipológiai vázlat /
A paródiaként felmutatott operaklisék, kulisszák permanens tartozékai közé kell sorolnunk a negatív testképzeteket, melyek minduntalan felbukkannak részint a humoros, részint az averziós megközelítésekben. Az arisztokratikus és „természetellenes” műfajként elgondolt opera ténylegesen rendelkezik hag...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Iskolakultúra
24 No. 7-8 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41777 |
Tartalmi kivonat: | A paródiaként felmutatott operaklisék, kulisszák permanens tartozékai közé kell sorolnunk a negatív testképzeteket, melyek minduntalan felbukkannak részint a humoros, részint az averziós megközelítésekben. Az arisztokratikus és „természetellenes” műfajként elgondolt opera ténylegesen rendelkezik hagyományos értelemben vett manierista többlettel: referencialitása nem a valóságra, hanem a megcélozandó szépségre, tragikumra vagy komikumra irányul, s ezáltal eredendően metafikcióként működik. Épp ezért a test reprezentációja is a sokszoros tükörjáték és függetlenedési aktus keretei közt történik. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 47-58 |
ISSN: | 1215-5233 |