Honnan hová tartunk? iránytű a szociális fejlődés segítéséhez /

Napjainkban egyre gyakrabban halljuk a ’szociális kompetencia’, ’szociális nevelés’, ’proszociális viselkedés’ kifejezéseket. Az iskolai gyakorlatban a tudás átadása, a tanulásszervezés mellett előtérbe került a szociális kompetencia fejlesztése. Egyre több tanulmány jelenik meg a szociális neveléss...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vígh-Kiss Erika Rozália
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 10
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41756
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Napjainkban egyre gyakrabban halljuk a ’szociális kompetencia’, ’szociális nevelés’, ’proszociális viselkedés’ kifejezéseket. Az iskolai gyakorlatban a tudás átadása, a tanulásszervezés mellett előtérbe került a szociális kompetencia fejlesztése. Egyre több tanulmány jelenik meg a szociális neveléssel kapcsolatban, ám számos cikk pontatlanságokat tartalmaz. Többek között ezért volt égető szükség egy olyan szintetizáló munkára, ami az eddigi részeredményeket szélesebb kontextusba helyezve újabb összefüggésekre hívja fel a figyelmünket. Mit is jelentenek a fenti fogalmak és hogyan segíthető a gyermekek proszociális viselkedésének fejlődése? A témában való eligazodásban segít Zsolnai Anikó legújabb könyve, A szociális fejlődés segítése.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:90-94
ISSN:1215-5233