Történetek az oktatásról – oktatástörténetek
Az oktatástörténet szerepköréről, feladatairól meg-megújuló vitáknak lehetünk szemtanúi a hazai neveléstudományon belül. Az ELTE kiadásában két olyan kiadvány (A neveléstörténet változó arcai, Pedagógiai historiográfia) jelent meg 2013-ban, melyek hozzájárulhatnak a fogalmi tisztázáshoz, illetve úja...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 1 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41668 |
Tartalmi kivonat: | Az oktatástörténet szerepköréről, feladatairól meg-megújuló vitáknak lehetünk szemtanúi a hazai neveléstudományon belül. Az ELTE kiadásában két olyan kiadvány (A neveléstörténet változó arcai, Pedagógiai historiográfia) jelent meg 2013-ban, melyek hozzájárulhatnak a fogalmi tisztázáshoz, illetve újabb vitákat generálhatnak. A felsőoktatás (és ezen belül a tanárképzés) átalakulása, a különböző diszciplínákat érintő, főleg a történeti tudásra vonatkozó tudományelméleti-módszertani viták indokolhatják az e téma iránti fokozott érdeklődést. A kötetek szerkesztői a jelenkori magyar neveléstudomány ismert szereplői. Baska Gabriella, Hegedűs Judit és Nóbik Attila állította össze A neveléstörténet változó arcait; Hegedűs Judit, Németh András és Szabó Zoltán András pedig a Pedagógiai historiográfia szerkesztési munkálataival foglalkozott. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 139-141 |
ISSN: | 1215-5233 |