A mérési körülmények hatása a tanulásban akadályozott tanulók olvasás-szövegértés teljesítményére

A tanulásban akadályozott tanulók nem vesznek részt az országos mérésekben. Helyi értékelésükre az iskolák általában a tantestület, a pedagógusok által összeállított mérőeszközöket használnak, ezek alapján tervezik a tanulók fejlesztését. Az utóbbi időben több alkalommal felmerült a tanulásban akadá...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Köböl Erika
Vidákovich Tibor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 4
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.4.3
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41658
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulásban akadályozott tanulók nem vesznek részt az országos mérésekben. Helyi értékelésükre az iskolák általában a tantestület, a pedagógusok által összeállított mérőeszközöket használnak, ezek alapján tervezik a tanulók fejlesztését. Az utóbbi időben több alkalommal felmerült a tanulásban akadályozottak bekapcsolása az egységes mérési rendszerbe. Ennek feltétele többek között a mérőeszközök és a vizsgálati körülmények standardizálása, ezen belül a vizsgálatvezető által adott instrukciók, segítségek megfelelő tervezése. Kutatásunkkal az volt a fő célunk, hogy meghatározzuk a mérések során adott tanári segítség optimális mértékét, ami ugyanakkor nem változtatja meg a mérés legfontosabb jóságmutatóit.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:3-17
ISSN:1215-5233