Tizedik osztályos tanulók teljesítményének területi különbségei
A kutatás célja, hogy feltárja az Országos kompetenciamérésben (OKM) tapasztalható területi különbségeket, így beazonosíthatóvá válnak azok a területegységek, ahol magasabb a tanulói teljesítmény, és ahol lényegesen alacsonyabb. Mindemellett kíváncsiak voltunk arra is, hogy a tanulók a családi hátté...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2016
|
Sorozat: | Iskolakultúra
26 No. 12 |
mtmt: | http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.12.16 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41507 |
Tartalmi kivonat: | A kutatás célja, hogy feltárja az Országos kompetenciamérésben (OKM) tapasztalható területi különbségeket, így beazonosíthatóvá válnak azok a területegységek, ahol magasabb a tanulói teljesítmény, és ahol lényegesen alacsonyabb. Mindemellett kíváncsiak voltunk arra is, hogy a tanulók a családi háttérnek megfelelően teljesítenek-e, vagy attól nagymértékben eltérnek. Ennek vizsgálatára lineáris regressziót használtunk. Eredményeink azt mutatják, hogy az országon belüli társadalmi-gazdasági megosztottságot a tanulói teljesítmény is követi: míg a magas teljesítmény jellemzően az ország északnyugati területein és a főváros környékén jelenik meg, addig az alacsony teljesítmény az ország északkeleti területén és a Dráva mentén látható. A Bács-Kiskun és Csongrád megyében élő diákok ugyanakkor az elvártnál jobban teljesítenek, aminek köszönhetően az ország egyik legjobban teljesítő térségévé válik ez a terület. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 16-30 |
ISSN: | 1215-5233 |