Ortodonciai propedeutikai munkafüzet
Az Ortodonciai Vademecum sorozat célja olyan vezérfonalat adni a fogorvostanhallgatók kezébe, amellyel alapszintű jártasságra tesznek szert a fogszabályozás területén. Olyan szerkesztést alakítottunk ki, amelyre a gyorsan és dinamikusan fejlődő új ismeretanyag könnyen rácsatlakoztatható. Nem volt cé...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Könyv |
Megjelent: |
2020
|
Kulcsszavak: | fogászat fogszabályozás |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://eta.bibl.u-szeged.hu/4977 |
Tartalmi kivonat: | Az Ortodonciai Vademecum sorozat célja olyan vezérfonalat adni a fogorvostanhallgatók kezébe, amellyel alapszintű jártasságra tesznek szert a fogszabályozás területén. Olyan szerkesztést alakítottunk ki, amelyre a gyorsan és dinamikusan fejlődő új ismeretanyag könnyen rácsatlakoztatható. Nem volt cél a minden apró részletre kiterjedő anyag összeállítása, természetesen szükség szerint bővíthető. A sorozat első kötete az ortodonciai propedeutika. A fogászat, ezen belül a fogszabályozás is duális, manuális szakterület, ezért tulajdonítunk kiemelt fontosságot az elmélet mellett a gyakorlat-orientált képzésnek, így a propedeutikának is. A propedeutika definíciója: előkészítés, bevezetés valamely tudományágba. Az ortodonciai propedeutikának van egy közvetlen és egy átfogóbb, pedagógiai célja. Magasabb szintű fogászati betegellátáshoz szükséges, hogy ortodonciai optikán és látásmódon keresztül is megvizsgáljuk a betegeket és ezeket a szempontokat érvényesítsük a komplex kezelési tervben. A gyakorlati feladatok perspektivikus célja a manualitás fejlesztése mellett a vizuális kultúra illetve jobb és bal agyféltekés tréningezés. A munkafüzet következetesen a 3+2-es tagozódást követi, igazodva a tantárgyi gyakorlatok menetéhez. Az első bekezdés az ún. alapvetés, definíció és az aznapi feladatok elméleti alapjának a tárgyalása. Itt kerülnek bemutatásra a szükséges eszközök és anyagok, amelyek a feladatok elvégzéséhez szükségesek. A második rész a konkrét gyakorlati feladatok kiadása és azok begyakorlása. A hallgatókat megtanítjuk a helyes eszközhasználatra is. Általában azokat a módszereket választottuk, amelyeket manapság a rendelőben leggyakrabban használunk. Egyben felhívjuk a figyelmet más alternatív megoldásokra is. A harmadik fejezet a jövő útját, a 3D modellezést és a digitális fogszabályozást mutatja be, ami egyre szélesebb körben kezd elterjedni, és amit frekventált rendelők, illetve fogtechnikai laborok már használnak, illetve terveznek használni. A +1-es „ráadás” rész a függelékben szerepel, ezeket a feladatokat készségfejlesztésre használjuk. Többek között a dróthajlításos, a rajzolásos és tükrözéses feladatok segítik ezt a célt. A +2-es rész az ellenőrző kérdéseket tartalmazza, amivel a graduális képzésben megszerzett tudás szintjét lehet tesztelni. |
---|