Szociális készségek, tudatelmélet és munkamemória vizsgálata az általános iskola második és negyedik osztályában
Kutatásomban a szociális készségeket, tudatelméletet illetve a munkamemóriát vizsgálom az általános iskola második és negyedik osztályában, tehát 8 és 10 éves gyerekekkel, munkám során összesen 58 gyermeket, 30 lányt és 28 fiút vizsgáltam. A szociális problémamegoldás kapcsán a legfontosabb hipotézi...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | szociális készségek szociális problémamegoldás tudatelmélet munkamemória általános iskola |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74608 |
Tartalmi kivonat: | Kutatásomban a szociális készségeket, tudatelméletet illetve a munkamemóriát vizsgálom az általános iskola második és negyedik osztályában, tehát 8 és 10 éves gyerekekkel, munkám során összesen 58 gyermeket, 30 lányt és 28 fiút vizsgáltam. A szociális problémamegoldás kapcsán a legfontosabb hipotéziseim azok voltak, miszerint a pozitív orientáció és az énhatékonyság a kor előrehaladtával nő, a tízévesek racionálisabbak és kevésbé igénylik a felnőtt segítséget. A tudatelméleti képesség kapcsán, az elsőfokú hamisvélekedés már iskolába kerüléskor sem okoz gondot, és aki ezt meg tudja helyesen oldani, annak a másodfokú hamisvélekedése is sikerül. A munkamemória minden komponensére igaz a hipotézis szerint, hogy a tízéveseknél szignifikánsan jobb, mint a nyolcéveseknél. Összefüggések tekintetében, akinek jobb a tudatelméleti képessége, az magasabb pozitív orientációt és énhatékonyságot mutat. |
---|