Szociális készségek, tudatelmélet és munkamemória vizsgálata az általános iskola második és negyedik osztályában

Kutatásomban a szociális készségeket, tudatelméletet illetve a munkamemóriát vizsgálom az általános iskola második és negyedik osztályában, tehát 8 és 10 éves gyerekekkel, munkám során összesen 58 gyermeket, 30 lányt és 28 fiút vizsgáltam. A szociális problémamegoldás kapcsán a legfontosabb hipotézi...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ilyés Ivett Bernadett
További közreműködők: Blaskovicsné Gál Zita (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:szociális készségek
szociális problémamegoldás
tudatelmélet
munkamemória
általános iskola
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74608
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Kutatásomban a szociális készségeket, tudatelméletet illetve a munkamemóriát vizsgálom az általános iskola második és negyedik osztályában, tehát 8 és 10 éves gyerekekkel, munkám során összesen 58 gyermeket, 30 lányt és 28 fiút vizsgáltam. A szociális problémamegoldás kapcsán a legfontosabb hipotéziseim azok voltak, miszerint a pozitív orientáció és az énhatékonyság a kor előrehaladtával nő, a tízévesek racionálisabbak és kevésbé igénylik a felnőtt segítséget. A tudatelméleti képesség kapcsán, az elsőfokú hamisvélekedés már iskolába kerüléskor sem okoz gondot, és aki ezt meg tudja helyesen oldani, annak a másodfokú hamisvélekedése is sikerül. A munkamemória minden komponensére igaz a hipotézis szerint, hogy a tízéveseknél szignifikánsan jobb, mint a nyolcéveseknél. Összefüggések tekintetében, akinek jobb a tudatelméleti képessége, az magasabb pozitív orientációt és énhatékonyságot mutat.