Szociális készségek, tudatelmélet és munkamemória vizsgálata óvodáskorban

A kutatás célja a szociálisprobléma-megoldás, a tudatelmélet és a munkamemória vizsgálata volt 4 és 6 éves óvodások körében, melyhez a Helyzet- és személyspecifikus problémamegoldó tesztet, váratlan áthelyezéses feladatot, történetmesélést, számterjedelem, fordított számterjedelem és hallási mondatt...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Plander Nóra
További közreműködők: Blaskovicsné Gál Zita (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:szociálisprobléma-megoldás
tudatelmélet
munkamemória
óvodás gyermekek
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74574
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A kutatás célja a szociálisprobléma-megoldás, a tudatelmélet és a munkamemória vizsgálata volt 4 és 6 éves óvodások körében, melyhez a Helyzet- és személyspecifikus problémamegoldó tesztet, váratlan áthelyezéses feladatot, történetmesélést, számterjedelem, fordított számterjedelem és hallási mondatterjedelem teszteket alkalmaztam. Életkori különbség jelent meg a munkamemória tesztek esetében, illetve a szociálisprobléma-megoldás esetében „nem tudom” válasszal kapcsolatosan. Nemek között 6 éves korban a racionális megoldási módban mutatkozott különbség. Végül összefüggést lehetett felfedezni a másodfokú tudatelméleti teszt és a hallási mondatterjedelem teszt esetében. Összességében elmondható, hogy kutatásomban néhány életkori és nemi jellegzetességen kívül a különböző készségek kapcsolatában nem sok összefüggés látható, azonban ez nem jelenti azt, hogy nincs, mivel korábbi vizsgálatokban látható volt, és számos további kutatási lehetőség akad a témában.