Szociális készségek, tudatelmélet és munkamemória vizsgálata óvodáskorban
A kutatás célja a szociálisprobléma-megoldás, a tudatelmélet és a munkamemória vizsgálata volt 4 és 6 éves óvodások körében, melyhez a Helyzet- és személyspecifikus problémamegoldó tesztet, váratlan áthelyezéses feladatot, történetmesélést, számterjedelem, fordított számterjedelem és hallási mondatt...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | szociálisprobléma-megoldás tudatelmélet munkamemória óvodás gyermekek |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74574 |
Tartalmi kivonat: | A kutatás célja a szociálisprobléma-megoldás, a tudatelmélet és a munkamemória vizsgálata volt 4 és 6 éves óvodások körében, melyhez a Helyzet- és személyspecifikus problémamegoldó tesztet, váratlan áthelyezéses feladatot, történetmesélést, számterjedelem, fordított számterjedelem és hallási mondatterjedelem teszteket alkalmaztam. Életkori különbség jelent meg a munkamemória tesztek esetében, illetve a szociálisprobléma-megoldás esetében „nem tudom” válasszal kapcsolatosan. Nemek között 6 éves korban a racionális megoldási módban mutatkozott különbség. Végül összefüggést lehetett felfedezni a másodfokú tudatelméleti teszt és a hallási mondatterjedelem teszt esetében. Összességében elmondható, hogy kutatásomban néhány életkori és nemi jellegzetességen kívül a különböző készségek kapcsolatában nem sok összefüggés látható, azonban ez nem jelenti azt, hogy nincs, mivel korábbi vizsgálatokban látható volt, és számos további kutatási lehetőség akad a témában. |
---|