Iskolai kötődés társas jóllét, tanulmányi eredmény és motiváció hatása /
Kutatásomban arra voltam kíváncsi, hogy milyen tényezők befolyásolják az általános iskolások iskolai kötődését. Vizsgálatomban két nyolcadikos és egy hetedikes osztály tanulóit vizsgáltam meg, a három osztály közül az egyik ének-zenei tagozatos osztály volt. Megmértem az iskolai kötődésük, a társas...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | iskolai kötődés tanulmányi eredmény iskolai motiváció társas jóllét általános iskola |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74542 |
Tartalmi kivonat: | Kutatásomban arra voltam kíváncsi, hogy milyen tényezők befolyásolják az általános iskolások iskolai kötődését. Vizsgálatomban két nyolcadikos és egy hetedikes osztály tanulóit vizsgáltam meg, a három osztály közül az egyik ének-zenei tagozatos osztály volt. Megmértem az iskolai kötődésük, a társas jóllétük és az iskolai motivációjuk mértéket, ezen felül pedig megkérdeztem a tanulmányi átlagukat és az ezzel való elégedettségüket. Az eredményeim azt mutatják, hogy minél motiváltabb, annál jobban kötődik az iskolájához. A kötődés és az átlag, illetve a kötődés és társas jóllét közötti, már szakirodalomban bizonyított, pozitív kapcsolatot nem találtam a mintában. Vizsgálatom alapján a hetedik osztályosok motiváltabbak és jobban is kötődnek iskolájukhoz, mint a ballagó osztályok. |
---|