Iskolai kötődés társas jóllét, tanulmányi eredmény és motiváció hatása /

Kutatásomban arra voltam kíváncsi, hogy milyen tényezők befolyásolják az általános iskolások iskolai kötődését. Vizsgálatomban két nyolcadikos és egy hetedikes osztály tanulóit vizsgáltam meg, a három osztály közül az egyik ének-zenei tagozatos osztály volt. Megmértem az iskolai kötődésük, a társas...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vona Gabriella
További közreműködők: Kőrössy Judit (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:iskolai kötődés
tanulmányi eredmény
iskolai motiváció
társas jóllét
általános iskola
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74542
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Kutatásomban arra voltam kíváncsi, hogy milyen tényezők befolyásolják az általános iskolások iskolai kötődését. Vizsgálatomban két nyolcadikos és egy hetedikes osztály tanulóit vizsgáltam meg, a három osztály közül az egyik ének-zenei tagozatos osztály volt. Megmértem az iskolai kötődésük, a társas jóllétük és az iskolai motivációjuk mértéket, ezen felül pedig megkérdeztem a tanulmányi átlagukat és az ezzel való elégedettségüket. Az eredményeim azt mutatják, hogy minél motiváltabb, annál jobban kötődik az iskolájához. A kötődés és az átlag, illetve a kötődés és társas jóllét közötti, már szakirodalomban bizonyított, pozitív kapcsolatot nem találtam a mintában. Vizsgálatom alapján a hetedik osztályosok motiváltabbak és jobban is kötődnek iskolájukhoz, mint a ballagó osztályok.