Tartalomelemző eljárás fejlesztése az online iskolai zaklatások kiszűrése céljából
Az iskolai zaklatás jelensége sok iskolai közösséget, fiatalt érint. Az online világ fejlődésével a cyberbullying egyre elterjedtebb módja a bántalmazásoknak. A preventív programok, weboldalak főleg prevenciós, előzetes módon ható, valamint intervenciós, utólagos beavatkozást lehetővé tevő elemekből...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | online iskolai zaklatás cyberbullying tartalomelemzés prevenciós módszer |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74119 |
Tartalmi kivonat: | Az iskolai zaklatás jelensége sok iskolai közösséget, fiatalt érint. Az online világ fejlődésével a cyberbullying egyre elterjedtebb módja a bántalmazásoknak. A preventív programok, weboldalak főleg prevenciós, előzetes módon ható, valamint intervenciós, utólagos beavatkozást lehetővé tevő elemekből állnak. Kevés az olyan prevenciós módszer, mely a probléma gyökerénél, a bántalmazási esemény megtörténtekor lenne képes beavatkozni. A dolgozat célja az elméleti és módszertani lehetőségek bemutatása egy ilyen online, szoftveres, tartalomelemzésen alapuló bullying prevenciós eljárás kifejlesztéséhez. Ez lehetővé tenné a potenciális online bántalmazás kiszűrését, és – elsődlegesen a tudatosítást és a kizökkentést megcélozva – befolyásolná a bántalmazót, hogy ne hajtsa végre a viselkedést. |
---|