A kiégés vizsgálata a pedagógusok körében

A kiégés témája kétségtelenül kritikus kérdés napjainkban és a vizsgálata pedagógusok körében is releváns. Az alábbi munkában 4 kérdőív segítségével kutatok ebben a témában: Maslach-féle BO-SE Kiégés-kérdőív (Jagodics és Szabó, 2016), Munkahelyi követelmények és a rendelkezésre álló erőforrások (Jag...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Schaffer Júlia
További közreműködők: Jagodics Balázs (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:pedagógus
kiégés
kollektív hatékonyság
erőforrások
konfliktusmegoldó stratégiák
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/73957
LEADER 02026nta a2200253 i 4500
001 dipl73957
005 20200612103814.0
008 190521s2018 hu om 0|| hun d
040 |a SZTE Diploma Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Schaffer Júlia 
245 1 2 |a A kiégés vizsgálata a pedagógusok körében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Júlia Schaffer 
246 1 0 |a Enquiry of theacher's burnout  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |c 2018 
520 3 |a A kiégés témája kétségtelenül kritikus kérdés napjainkban és a vizsgálata pedagógusok körében is releváns. Az alábbi munkában 4 kérdőív segítségével kutatok ebben a témában: Maslach-féle BO-SE Kiégés-kérdőív (Jagodics és Szabó, 2016), Munkahelyi követelmények és a rendelkezésre álló erőforrások (Jagodics és Szabó, 2014), Kollektív hatékonyság (Schawarzer és Schmitz, 1999), Konfliktusmegoldó stratégiák (Rózsa et al., 2008). A mintába 589 magyar pedagógus került, akik online töltötték ki a kérdőíveket. Eredményeim igazolták azokat a kutatásokat, melyek szerint a kiégésre való fogékonyság mértéke bejósolható, a rendelkezésesre álló erőforrások és követelmények ismeretében. Továbbá megerősítik azokat az eredményeket, melyek alapján a kollektív hatékonyság megtapasztalása erősíti a kiégéssel szembeni ellenállást, valamint, hogy a hatékonyabb konfliktusmegoldó stratégiák csökkenthetik a kiégés veszélyét. Összességében az én munkám is arra hívja fel a figyelmet, hogy a pedagógusok körében nagyobb hangsúlyt kellene fektetnünk a kiégés-prevencióra. 
650 4 |a Társadalomtudomány 
650 4 |a Psychology 
695 |a pedagógus 
695 |a kiégés 
695 |a kollektív hatékonyság 
695 |a erőforrások 
695 |a konfliktusmegoldó stratégiák 
700 1 |a Jagodics Balázs  |e ths 
856 4 0 |u http://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/73957/1/2018_Schaffer_J%C3%BAlia_FJUZGZ_SZ.pdf  |z Dokumentum-elérés