A kiégés vizsgálata a pedagógusok körében
A kiégés témája kétségtelenül kritikus kérdés napjainkban és a vizsgálata pedagógusok körében is releváns. Az alábbi munkában 4 kérdőív segítségével kutatok ebben a témában: Maslach-féle BO-SE Kiégés-kérdőív (Jagodics és Szabó, 2016), Munkahelyi követelmények és a rendelkezésre álló erőforrások (Jag...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | pedagógus kiégés kollektív hatékonyság erőforrások konfliktusmegoldó stratégiák |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/73957 |
LEADER | 02026nta a2200253 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dipl73957 | ||
005 | 20200612103814.0 | ||
008 | 190521s2018 hu om 0|| hun d | ||
040 | |a SZTE Diploma Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Schaffer Júlia | |
245 | 1 | 2 | |a A kiégés vizsgálata a pedagógusok körében |h [elektronikus dokumentum] / |c Júlia Schaffer |
246 | 1 | 0 | |a Enquiry of theacher's burnout |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |c 2018 | ||
520 | 3 | |a A kiégés témája kétségtelenül kritikus kérdés napjainkban és a vizsgálata pedagógusok körében is releváns. Az alábbi munkában 4 kérdőív segítségével kutatok ebben a témában: Maslach-féle BO-SE Kiégés-kérdőív (Jagodics és Szabó, 2016), Munkahelyi követelmények és a rendelkezésre álló erőforrások (Jagodics és Szabó, 2014), Kollektív hatékonyság (Schawarzer és Schmitz, 1999), Konfliktusmegoldó stratégiák (Rózsa et al., 2008). A mintába 589 magyar pedagógus került, akik online töltötték ki a kérdőíveket. Eredményeim igazolták azokat a kutatásokat, melyek szerint a kiégésre való fogékonyság mértéke bejósolható, a rendelkezésesre álló erőforrások és követelmények ismeretében. Továbbá megerősítik azokat az eredményeket, melyek alapján a kollektív hatékonyság megtapasztalása erősíti a kiégéssel szembeni ellenállást, valamint, hogy a hatékonyabb konfliktusmegoldó stratégiák csökkenthetik a kiégés veszélyét. Összességében az én munkám is arra hívja fel a figyelmet, hogy a pedagógusok körében nagyobb hangsúlyt kellene fektetnünk a kiégés-prevencióra. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudomány | |
650 | 4 | |a Psychology | |
695 | |a pedagógus | ||
695 | |a kiégés | ||
695 | |a kollektív hatékonyság | ||
695 | |a erőforrások | ||
695 | |a konfliktusmegoldó stratégiák | ||
700 | 1 | |a Jagodics Balázs |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/73957/1/2018_Schaffer_J%C3%BAlia_FJUZGZ_SZ.pdf |z Dokumentum-elérés |