A kiégés vizsgálata a pedagógusok körében

A kiégés témája kétségtelenül kritikus kérdés napjainkban és a vizsgálata pedagógusok körében is releváns. Az alábbi munkában 4 kérdőív segítségével kutatok ebben a témában: Maslach-féle BO-SE Kiégés-kérdőív (Jagodics és Szabó, 2016), Munkahelyi követelmények és a rendelkezésre álló erőforrások (Jag...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Schaffer Júlia
További közreműködők: Jagodics Balázs (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:pedagógus
kiégés
kollektív hatékonyság
erőforrások
konfliktusmegoldó stratégiák
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/73957
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A kiégés témája kétségtelenül kritikus kérdés napjainkban és a vizsgálata pedagógusok körében is releváns. Az alábbi munkában 4 kérdőív segítségével kutatok ebben a témában: Maslach-féle BO-SE Kiégés-kérdőív (Jagodics és Szabó, 2016), Munkahelyi követelmények és a rendelkezésre álló erőforrások (Jagodics és Szabó, 2014), Kollektív hatékonyság (Schawarzer és Schmitz, 1999), Konfliktusmegoldó stratégiák (Rózsa et al., 2008). A mintába 589 magyar pedagógus került, akik online töltötték ki a kérdőíveket. Eredményeim igazolták azokat a kutatásokat, melyek szerint a kiégésre való fogékonyság mértéke bejósolható, a rendelkezésesre álló erőforrások és követelmények ismeretében. Továbbá megerősítik azokat az eredményeket, melyek alapján a kollektív hatékonyság megtapasztalása erősíti a kiégéssel szembeni ellenállást, valamint, hogy a hatékonyabb konfliktusmegoldó stratégiák csökkenthetik a kiégés veszélyét. Összességében az én munkám is arra hívja fel a figyelmet, hogy a pedagógusok körében nagyobb hangsúlyt kellene fektetnünk a kiégés-prevencióra.